تاریخ : 1400,سه شنبه 23 شهريور16:25
کد خبر : 84941 - سرویس خبری : اخبار

رییس جدید بنیادشهید کیست؟


رییس جدید بنیادشهید کیست؟

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده که خود از جانبازان دفاع مقدس می باشد و سابقه مدیریت در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران را دارد، پیشنهادهای متععدد در دولت را به خاطر بنیاد شهید رد کرده است...

فاش نیوز -  دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی  که خبرهای تکمیلی حکایت از قطعی شدن انتصابش به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد، پیش از این از پذیرش سمت های متعددی در دولت امتناع کرده است...

بنا بر این گزارش، اولین رسانه در انتشار خبر انتصاب دکتر قاضی زاده هاشمی فاش نیوز بود که بعد از تکذیب و تأییدها، حالا رسانه ها و منابع متعدد با پذیرش ضمنی خبر انتصاب رئیس جدید بنیاد شهید، از صدور حکم وی خبر می دهند؛ ولی به نظر می رسد باید منتظر طی مراحل قانونی این انتصاب بود؛ و آنچه مسلم است، دیگر زمان گزینه تراشی مدعیان و خودگزینه پنداران به اتمام رسیده و باید طی روزهای آینده منتظر اعلام رسمی حکم قاضی زاده هاشمی به عنوان معاون رئیس جمهور سیزدهم و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران باشیم.

اما رئیس آینده بنیاد کیست؟

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، جانباز۲۵درصد دفاع مقدس و متولد۱۳۵۰ است. او در ۱۵ سالگی و در حالی که هنوز به سن قانونی اعزام به جبهه(۱۶سالگی) نرسیده بود از طریق لشکر۲۱ امام رضا(ع) به جبهه های جنگ شتافت و در عملیات کربلای۱ در منطقه مهران حضور یافت.
قاضی زاده هاشمی پس از آن در عملیات های متعدد دیگری نیز حضور داشت و در آذرماه ۱۳۶۶ در منطقه عملیات کربلای۸ (شلمچه)، مجروح و به درجه جانبازی نائل شد.

وی پس از جنگ و پایان تحصیل در دوره دبیرستان، تحصیلات خود را در رشته پزشکی در دوره های عمومی و تخصصی ادامه داد و به پایان رساند.

قاضی زاده هاشمی دوره ای نسبتا طولانی (در دهه ۷۰ و اوایل دهه۸۰ ) باعنوان‌پزشک معالج و یا در سمت معاونت درمان بنیاد جانبازان خراسان، به خدمتگزاری جانبازان اعصاب و روان و نیز جانبازان نخاعی مشغول بوده و بعد از آن از طرف مردم مشهد به نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است.

دکتر قاضی زاده هاشمی که در دوره دوازدهم، از طرف نمایندگان مجلس به عنوان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی انتخاب شد، در انتخابات ریاست جمهوری نیز نامزد گردید و پس از تایید صلاحیتش از سوی شورای نگهبان، به عنوان جوان‌ترین نامزد این انتخابات، چهره ای اخلاق‌مدار، برنامه‌دار و مردم‌محور در مناظره های انتخاباتی از خود به نمایش گذاشت.

قاضی زاده هاشمی پس از انتخابات ۱۴۰۰ برای تصدی سمت های مختلفی مطرح بوده و آقای رییسی اصرار به قبول این سمت ها ازسوی وی داشته است.
 ریاست دفتر رییس جمهور، اولین پیشنهاد آیت الله ربیسی به قاضی زاده هاشمی بوده که وی بنا به ملاحظاتی از پدیرفتن این سمت امتناع کرده است.

دومین پیشنهاد جدی آیت الله رییسی به قاضی زاده، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است که گفته می شود وی به دو دلیل از پذیرش آن سرباز زده است؛ اولا نسبت نزدیک با پسرعمویش، وزیر اسبق بهداشت و درمان که نمی خواست سایه این نسبت(فارغ از مثبت یا منفی بودن) بر این موقعیت افکنده شود و ثانیا مسئله اختلاف نظر جدی قاضی زاده هاشمی با برخی در تیم دولت بر سر نحوه مدیریت بحران کرونا، که وی احتمال می داد در صورت پذیرش سمت وزارت بهداشت، این اختلاف موجب ضایعات اسف انگیز برای مردم باشد.

قاضی زاده هاشمی البته می گوید نظراتش راجع به ضرورت تسریع در واردات واکسن کرونا به منظور جلوگیری از گسترش بیماری و مهار بحران، که بحمدالله بعدا جامه عمل پوشید، وی را در پذیرش سمت وزارت دچار تردید جدی ساخته بود.
سمت معاونت اجرایی رییس جمهور سومین پیشنهاد رییس جمهور جدید به قاضی زاده هاشمی بوده است که به جهت تقارن با پیشنهاد اخیر برای تصدی ریاست بنیاد شهید، عملا کنار گذاشته شد و با توجه به اقبال قاضی زاده برای تصدی ریاست بنیاد، این گزینه بصورت جدی تقویت گردید.
یک منبع آگاه نزدیک به دکترسید امیرحسین قاضی زاده پیش‌تر به نقل از وی به فاش نیوز گفته بود: دکترقاضی زاده هاشمی به آیت الله رییسی گفته است به رغم مشکلات ساختاری، پیچیدگی ها، دشواری ها و تنگناهای بسیار در درون سازمان بنیاد شهید، با افتخار تصدی سمت خدمتگزاری به بهترین خلق خدا را پذیرفته است.