تاریخ : 1400,شنبه 13 شهريور20:00
کد خبر : 84971 - سرویس خبری : اخبار

در سالروز آزادی اش از اسارت بعثی ها:

رئیس بنیادشهید با عوامل پایگاه خبری فاش نیوزدیدار کرد


رئیس بنیادشهید با عوامل پایگاه خبری فاش نیوزدیدار کرد

رئیس آزاده بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز و در سالروز آزادی اش از اسارت، در مجموعه فرهنگی رسانه ای فاش نیوز حضور یافت و با مدیرمسئول و دیگر عوامل این مجموعه ایثارگری دیدار و گفت وگو کرد...

فاش نیوز - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر پایگاه خبری فاش نیوز، با مدیرمسئول و عوامل این مجموعه فرهنگی و رسانه ای حوزه فرهنگ ایثار و شهادت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار ما، رئیس آزاده بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز و در سالروز آزادی اش از اسارت دشمنان بعثی، در مجموعه فرهنگی رسانه ای  فاش نیوز حضور یافت و با مدیرمسئول و دیگر عوامل این مجموعه  ایثارگری دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ادامه مهندس اوحدی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، آن را بسیار ارزشمند توصیف و از نکات مطرح شده از سوی مدیرمسوول فاش نیوز استقبال کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تکریم مدافعان از وطن در کشورهای مختلف جهان اظهار داشت: اگرچه برخی از کشورها در مناسبت هایی از مدافعان خود تکریم می کنند اما نگاه ما به ایثارگران و مدافعان از مرزهای میهن اسلامی و ارزش ها متقاوت است و شما این تفاوت نگاه را می توانید در کلام بنیان گذار انقلاب اسلامی ببینید که فرمودند "خدمت به خانواده شهدا و جانبازان خدمت به نبی اکرم (ص) است".

 وی اضافه کرد: بر این اساس رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است.

 وی با بیان اینکه از سال 92 تا 99 مطالبات بنیاد شهید پرداخت نشده بود یادآور شد: برای اینکه بدهی ها بیش از اندازه متراکم و انباشته نشود ما در بودجه سال 99 چانه زنی ها را با دولت دوازدهم و مجلس آغاز کردیم و خوشبختانه با چانه زنی و کار کارشناسی بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران نسب به زمان مشابهاز 5 درصد به 170 درصد افزایش پیدا کرد.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: حاصل این کار این است که امروز از شرایط بهتری در بیمه دی و  پرداخت هزینه ای درمانی و شهریه فرزندان ایثارگر در دانشگاه برخوردار هستیم و خدا را شاکریم که شهریه امروز دانشجویان باعزت پرداخت می شود.

 اوحدی در ادامه سخنان خود به حوزه فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و متذکر شد: خدا را شاکر هستیم که در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز شاهد برگزاری بیش از 12 کنگره در سراسر کشور طی این مدت بوده ایم.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزاری کنگره ملی "لشکر فرشتگان تاریخ ساز" را یکی از موفقیت های فرهنگی بنیاد به شمار آورد و تاکید کرد: این کنگره که برای پاسداشت ایثار و فداکاری های 17 هزار زن شهید و جانباز در دوران دفاع مقدس برگزار شد، علاوه بر انعکاس مثبت در داخل کشور، از بازتاب گسترده ای در خارج از مرزهای ایران اسلامی برخوردار بود.

وی ادامه داد: در این راستا بیش از 16 جلد کتاب با موضوع نقش زن در جامعه ایثارگری در دوران دفاع مقدس از سوی کمیته علمی که با حضور افراد صاحبنظر تشکیل شده بود به نگارش در آمد. همچنین علی رغم وضعیت کشور در دوران کرونا در سال جاری، اقدامات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه یافته است. بنابر این ما باید جایگاه ایثارگران را در جامعه به عنوان الگو به جامعه معرفی و نهادینه کنیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: تصویب "سند فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت" از سوی شورای انقلاب فرهنگی کار بسیار بزرگی بود و در تدوین آن 26 دستگاه مختلف دولتی، دانشگاه ها و سایر نهادها حضور داشتند و در واقع ریل گذاری برای آینده کشور در زمینه تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بشمار می رود. همچنین از 36 مورد مصوبه شورای فرهنگی کشور این سند تنها سندی است که برای اولین بار در تاریخ انقلاب کلیات آن تصویب رسیده است.

اوحدی پرداخت مطالبات ایثارگران از سوی دولت را در سال گذشته از مهم ترین اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و یادآور شد: شرایط حضور من در بنیاد به گونه ای بود که بسیاری از موانع بر سر راه وجود داشت اما کم کم این موانع برداشته شد و از مدیریت لحظه ای بنیاد را خارج کردیم.

در ادامه این دیدار صمیمی، بهروز ساقی، مدیرمسوول فاش نیوز که‌ خود از جانبازان نخاعی است، ضمن خوشامد گویی به رییس بنیاد شهید و تبریک سالروز آزادی این آزاده دفاع مقدس، با بیان مسایل و مشکلات جامعه ایثارگری، و اینکه نگاه جامعه به ایثارگران نگاه فرهنگی نیست، متذکر شد: کار فرهنگی را باید به اهل آن سپرد.

وی همچنین نکات قابل توجهی را در خصوص زیرساخت های فرهنگی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران مغفول مانده است، برشمرد و خواستار حمایت ریشه ای، علمی و تأثیرگذار از فعالیت های فرهنگی حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور شد.

در پایان این نشست نیز مهندس اوحدی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، خصوصا" در سالروز آزادی اش از بند دشمن بعثی، آن را بسیار ارزشمند توصیف و از نکات مطرح شده توسط مدیرمسوول پایگاه خبری فاش نیوز استقبال کرد و خواستار تدوین پیشنهادات فرهنگی وی در زمینه مسائل مرتبط با فرهنگ ایثارگری از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.