تاریخ : 1400,دوشنبه 08 شهريور17:23
کد خبر : 84994 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم سیرجان و بردسیر:

بسیاری از رزمندگان هنوز بیمه درمانی ندارند!


بسیاری از رزمندگان هنوز  بیمه درمانی ندارند!

بسیاری از رزمندگان معسر هنوز هم بیمه درمانی نیستند و خدایی ناکرده اگر به عنوان سرپرست خانواده دچار مشکل شوند...

فاش نیوز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تامین معیشت مردم و ایثارگران را دغدغه اصلی نمایندگان مجلس و دولت دانست.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، شهباز حسن پور، بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به رای اعتماد نمایندگان ملت به کابینه سیزدهم در خصوص تاثیر دولت جدید بر بهبود معیشت مردم خاطرنشان کرد: آنچه که امروز مشکل اصلی کشور و ما نمایندگان مجلس است مشکل تامین معیشت مردم است.

 عضو مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اینکه وزرای منتخب دولت تاکنون اهداف و برنامه های خود را به طور کامل در مجلس شورای اسلامی تبین کرده اند و ما هم امیدواریم به وعده های خود در آینده عمل کنند اظهار داشت: مردم این انتظار را از دولت دارند که بعد از تشکل کابینه، حداقل در شش ماه اول اتفاقات خوبی در زندگی شان بیفتد. چرا که با وضعیت امروز و با پول پرداختی یارانه، فقط می توان یک عدد مرغ خرید و متاسفانه این مبلغ هیچ تاثیری در زندگی مردم و ایثارگران ندارد و بخث یارانه ها باید تعیین تکلیف شود.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر هفت میلیون خانوار اعم از ایثارگر و سایر اقشار مردم، نیازمند کمک فوری و بی چون و چرای دولت هستند. اگر چه قصد ندارم بحث حمایتی را مطرح کنم اما دولت می تواند در آینده مبالغی را تحت عنوان بیمه و به خصوص بیمه بیکاری به اقشار نیازمند پرداخت کند تا بتوانند با حداقل ها امرار معاش کنند. چرا که امروز با حقوق 400 هزار تومان، برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی امکان زندگی همراه با آرامش وجود ندارد.

 نماینده ایثارگر مجلس نهم، دهم و یازدهم در ادامه خواستار مساعدت دولت سیزدهم به قشر ایثارگر شد و خاطرنشان کرد: طبق قانون بودجه سال 1400 در حال حاضر رزمندگان معسر مبلغ یک میلیون و 700 هزار تومان به عنوان مستمری ماهیانه دریافت می کنند؛ اما آیا مگر می شود یک کسی که در دوران جنگ تحمیلی جان خود را در کف دست گذاشته بود و الان نیازمند شده است، با این مستمری ناچیز زندگی کند؟ چرا که وضعیت آنها به گونه ای نیست که بگوییم فردا این شخص مزیت بازنشستگی دارد و از مزایای آن می تواند استفاده کند. علاوه بر این بسیاری از رزمندگان معسر هنوز هم بیمه درمانی نیستند و خدایی ناکرده اگر به عنوان سرپرست خانواده دچار مشکل شوند خانواده آنها در جامعه رها شده خواهند بود. بنابر این دولت جدید اینها را تعیین تکلیف کند.

 نماینده مردم سیرجان و بردسیر در بهارستان در پایان در خصوص دیدگاه خود درباره نحوه تغییرات مدیریتی در کشور تاکید کرد: من به آینده خوشبین هستم و ما خادم مردم و ایثارگران عزیز هستیم و امیدواریم گشایشی در زندگی مردم شود. اگر چه در هنگام اعلام برنامه و سخنرانی های وزرا، نمایندگان ملت در مورد وضعیت ایثارگران و معیشت مردم تذکرات لازم را داده اند، اما متاسفانه هنوز ایثارگری اعتبار لازم را ندارد. بنابر این امیدوارم کارت ایثارگری که در ارتش، نیروی انتظامی، سپاه و مجموعه های بسیج صادر می شود دارای اعتبار و ارزش حقیقی برای عزیزانی که آن را دریافت می کنند باشد.

*معرفی