تاریخ : 1400,جمعه 12 شهريور16:08
کد خبر : 85051 - سرویس خبری : عکس

عروج فرمانده‌ی تیپ محرم در ماه محرم/تصاویر


عروج فرمانده‌ی تیپ محرم در ماه محرم/تصاویر

حاج عباس سرخیلی فرمانده دفاع مقدس و جانباز شیمیایی به همرزمان شهیدش پیوست.

فاش نیوز - حاج عباس سرخیلی فرمانده دفاع مقدس و جانباز شیمیایی به همرزمان شهیدش پیوست.

  حاج عباس سرخیلی فرمانده تیپ زرهی 72 محرم در سال های دفاع مقدس و از پیشکسوتان صنعت نفت در جنوب صبح دیروز 11 شهریور ماه، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا و وخامت حال ایشان به علت آثار شیمیایی به همرزمان شهیدش پیوست.

  عبدالرضا فرجیان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان این ضایعه را به جامعه ایثارگران، به ویژه خانواده و بستگان مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه الهی برای روح درگذشتگان رحمت، مغفرت و علو درجات مسئلت دارند.

 گفتنی است حاج عباس سرخیلی فرمانده دلاور جبهه ها، سرباز ولایت، اقتدار در فرمان، صلابت در لسان، امر به معروف و نهی از منکر بود.

************************************

رییس مجلس در پیامی درگذشت سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس سرخیلی از فرماندهان و بنیانگذاران زرهی و توپخانه سپاه و پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت را تسلیت گفت.

محمدباقر قالیباف در پیامی با ابراز تاسف و تاثر از درگذشت سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس سرخیلی از فرماندهان و بنیانگذاران زرهی و توپخانه سپاه و پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت نوشت: این فرمانده و رزمنده دلاور که از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس بود، همواره در سنگر پاسداری از ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های نظام مجاهدتی وصف‌ناپذیر داشتند و هیچگاه پای از این‌ سنگر مقدس و وظیفه خطیر عقب ننشست.

رییس مجلس شورای اسلامی در این پیام ضمن تسلیت و تعزیت به مردم استان خوزستان، همرزمان، خانواده معزز به ویژه همسر ارجمند و برادران گرانقدر و سایر وابستگان، برای آن سردار سلحشور که‌ اینک به برادر شهیدش پیوسته است، رضوان و علو درجات، و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد.

سردار حاج «عباس سرخیلی» فرمانده تیپ زرهی ۷۲ محرم در سال‌های دفاع مقدس، روز (پنجشنبه) بر اثر ابتلا به بیماری کرونا به همرزمان شهیدش پیوست.

************************************

پیام تسلیت عضو هیأت رئیسه مجلس در پی درگذشت جانباز دفاع مقدس*

مهندس مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت جانباز گرانقدر دفاع مقدس حاج عباس سرخیلی پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام تسلیت نماینده اهواز در مجلس به این شرح است:


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ


استواری و عظمت جانبازان که پس از جان‌فشانی بی‌ادعا در عرصه مبارزه با خصم، با زخمی بر پیکر و رنجی خاموش در پس صلابت آسمانی، عمری بسته لب از شِکوِه، تجلی شوکت ایثار را به نظاره نهاده‌اند، ‌شُکوه را شرمنده می‌سازد.

خبر درگذشت جانباز صبور و فقید این دیار حاج عباس سرخیلی پس از سالها تحمل درد و رنج ناشی از جراحت و جانبازی و همچنین مبارزه با بیماری کرونا در روزهای اخیر، موجب تألم و تاثر فراوان شد.

این جانباز سرافراز پس از سال‌ها مجاهدت خالصانه و شجاعانه در میدان های مبارزه و جهاد و تحمل سالها درد و رنج ناشی از جانبازی در این راه مقدس نام خود را در لوح زرین مجاهدان فی سبیل الله جاودان ساخت و یکی از فعالان حوزه های فرهنگی اجتماعی و تاثیرگذاران در جریان امت حزب الله به شمار می رفت.

اینجانب ضایعه وارده را به مقام معظم رهبری، خانواده محترم آن جانباز والامقام و مردم شهیدپرور استان خوزستان تسلیت و تهنیت گفته و از درگاه خداوند بزرگ برای آن شهید گرانقدر علو درجات و همجواری با حضرت سیدالشهداء(ع) و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

مجتبی یوسفی
نماینده مردم شریف اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی

************************************

متن پیام تسلیت روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به شرح ذیل می باشد:

*بازگشت همه به سوی اوست*

 
خبر درگذشت ‏«حاج عباس سرخیلی» از فرماندهان و بنیانگذاران زرهی و توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین ‏از پیشکسوتان صنعت نفت، همه دوستداران او را داغدار کرد.‏
 
‏ با تاسف و تالم بسیار، درگذشت این سردار سربلند وطن در دوران دفاع مقدس و همکار اسبق مناطق نفتخیز جنوب را به ‏همرزمان، خانواده معزز ایشان و همه همکاران ایشان تسلیت عرض ‏می‌نمائیم و از درگاه احدیت، علو درجات و همجواری اولیاءالله را در بهشت برای او مسئلت داریم‎.‎
 
روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

بخشی از سوابق حاج عباس سرخیلی:
*سال 1355استخدام پتروشیمی خارک
*مسئول تطبیق آتش‌های ستاد آبادان
*مسئول توپخانه قرارگاه نصر
*مسئول ادوات تیپ قدس
*مسئول تیپ زرهی قرارگاه قدس
*فرمانده تیپ 72 محرم
*فرمانده تیپ یکم زرهی لشکر7ولی عصر
*رئیس حراست منطقه بوشهر در نفت
*رئیس حراست منطقه1خوزستان
*مشاورمدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب
*عضوهیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب
*عضو کمیته انتصابت وزارت نفت

**********************

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در پیامی عروج ملکوتی پیشکسوت بسیجی و جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس سردار حاج «عباس سرخیلی» را به مردم ایثارگر و شهیدپرور استان و به‌ویژه خانواده آن شهید تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«خبر تأسف‌بار و غم‌انگیز درگذشت حاج «عباس سرخیلی» برادر شهید «محمود سرخیلی» که از فرماندهان و بنیانگذاران زرهی و توپخانه سپاه بود و عمر با برکت خود را در دفاع از ارزش های نظام و انقلاب و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران به پایان برد و در این مسیر بارها دچار مجروحیت های شدید گردید را به خانواده این فرمانده دوران دفاع مقدس به خصوص برادر گرامی شان سردار «حمید سرخیلی» و جامعه ایثارگر و خانواده های معزز شهداء تسلیت عرض می نمایم. 

اینجانب به‌عنوان خادم حوزه دفاع مقدس در سرزمین ایثار، جهاد و شهادت، از درگاه خداوند سبحان برای این فرمانده والامقام، رحمت واسعه، رضوان الهی و همنشینی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برای خانواده مکرم و داغدارشان صبر و شکیبایی آرزو دارم.

بنابراین گزارش، سردار حاج «عباس سرخیلی» فرمانده تیپ زرهی ۷۲ محرم در سال‌های دفاع مقدس ساعاتی پیش بر اثر ابتلا به بیمارق کرونا به همرزمان شهیدش پیوست.»

********************************

مراسم تشییع و تدفین این فرمانده بزرگ و جانباز دلاور، دیروز انجام شد.

تصاویری که مشاهده می کنید، مربوط به این مراسم می باشد: