تاریخ : 1400,یکشنبه 28 شهريور16:45
کد خبر : 85070 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

عوارض واکسن فایزر و پنهان کاری آمریکا



جانباز مرتضی قنبری وفا - پس از تزریق دوز دوم واکسن فایزر، در حالیکه در کمال سلامتی جسمی و بیماری پیش زمینه ای نداشت، به ناگهان حالش بد و وخیم شد.

بنده دارای پنج دایی بودم، سه تن از آنان قبل از وقوع انقلاب اسلامی، برای ادامه تحصیل و زندگی به شهر سن خوزه ایالت کالفرنیا مهاجرت کردند و با تحصیلات بالایی در آن کشور در حال زندگی هستند اما متاسفانه آن دو دایی بنده که در داخل کشور بودند، با تحصیلات عالیه، مرحوم شدند.

از این سه دایی بنده در خارج از کشور، دایی کوچکترم بنام " منوچهر" در سال 56 و در 13 سالگی ایران را ترک کرد و به دو دایی بزرگترم ملحق شد. اگر چه بنده با دایی منوچهر همیشه در تماس بوده و هستم.

در این اواخر داستان واکسن زدن خود را برایم تعریف کرد که پس از تزریق دوز دوم واکسن فایزر، در حالی که در سن 57 سالگی در کمال سلامتی جسمی قرار داشت و هیچ بیماری پیش زمینه ای هم نداشت، به ناگهان حالش بد و وخیم می شود.

تا جایی که قادر به تنفس هم نبود و بلافاصله به اورژانس منتقل شد و با عکس و آزمایش مورد ارزیابی قرار گرفت. دایی منوچهر که تا آن زمان حتی یک نخ سیگار هم نکشیده و هر روز صبح به ورزش دو میدانی مشغول بود اما در کمال ناباوری پزشکان اعلام داشتند که قلب ایشان متورم شده است و حتی از ابراز دلیل آن نیز خودداری کردند. پزشکان به صراحت از اینکه تزریق واکسن فایزر علت این موضوع بوده، امتناع کردند.

 پس از اینکه دایی منوچهر حدود 6 روز در بیمارستان بستری و مورد درمان قرار گرفت، پزشکان حال عمومی او را مناسب تشخیص و از بیمارستان مرخص کردند.

دایی منوچهر می گوید: "تا این زمان که در آنجا زندگی می کردم، هیچگاه دچار بیماری خاصی نشده و اصلا" به یاد ندارد آخرین بار چه زمانی، حتی یک قرص مسکن خورده ام و این مورد بدون شک از عوارض تزریق واکسن فایزر بوده است که پزشکان آنجا این موارد را اعلام نکرده اند و مخفی نگاه داشتند. بر این اساس این مورد هم یک سند مورد استناد از مضرات واکسن فایزر است.

والسلام