تاریخ : 1400,دوشنبه 15 شهريور16:04
کد خبر : 85129 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

رئیس جمهور! توروخدا تبدیل وضعیت!



عدالت - *  مطلب اول  *
آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیس الساداتی
رئیس جمهور محترم دولت سیزدهم امروز در نوبت دوم سخنرانی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بعد از سخنان موافقان و مخالفان درباره کلیات برنامه و کابینه معرفی‌شده به مجلس فرمودند: یکی از مشکلاتی که غیر از موضوع معیشت و کسب و کار در کشور داریم، آسیب دیدن اعتماد مردم است و این اعتماد باید برگردد و بازسازی شود، برگشت این اعتماد در گروی عمل به وعده‌ها است.

وی افزود: عمل به وعده‌ها می‌تواند اعتماد را بازسازی کند و برگرداند و بنای بنده به‌عنوان یک خدمتگزار و دولت این است که به وعده‌ها عمل کنم. شما هم در مجلس شورای اسلامی مساعدت کنید در کمیسیون‌ها و صحن که دولت موفق شود و به وعده‌های خود عمل کند.

رییس جمهور گفت: این همان جلوه‌ای از صداقت است که مردم می‌بینند آنچه گفته می‌شود عمل می‌شود و اعتماد بازسازی خواهد شد. من چه در دوره انتخابات و چه در جلسات بعد از انتخابات عرض کردم بنای من عمل به وعده‌ها است و آن هم با یک ادعا نمی‌شود اثبات کرد جز این‌که مردم ببینند که دولت و وزرا و مسئولین مربوطه به وعده‌هایشان عمل کردند.

رئیسی با بیان اینکه "بنده به آنچه عرض کردم، اعتقاد دارم و از خداوند برای عمل به وعده‌ها مدد می‌گیرم"، همچنین ادامه دادند: این که کسی تصور کند این وعده در واقع برای دوره انتخابات بوده است که هیجان ایجاد کند نه این گونه نیست چرا که ما در محضر خداوند متعال و شهدا هستیم سخنی که می‌گوییم باید قابل باور و بنای بر عمل باشد، این نقطه محوری است که مطرح شده است و مطرح خواهد شد.
رییس محترم دولت سیزدهم افزودند: در مجلس قانون تصویب کردید. این قانون با گذشت چند سال اجرا نشد، زمانی که من به قوه قضاییه آمدم، گفتم باید آیین نامه این قانون تهیه شود دوستان آیین نامه تهیه کردند و اشکالی که داشتند که موادی از این قانون ابهام دارد که البته گفتم ابهام قانون به معنای عدم اجرای آن نباید باشد بلکه باید اجرایی شود، آیین نامه را تصویب کردیم سامانه را راه اندازی کردیم بسیاری از مسوولان اموالشان را اعلام کردند و این سامانه به کارش ادامه داده است.

وی ادامه داد: اعتقاد و باور ندارم اگر قانون ابهام داشت باید آن را متوقف کرد با تعامل با مجلس بسیاری از ابهامات قابل رفع است به سوابق نگاه کنید ما اموال را اعلام کردیم، ضمن این که برای این که قانون را اجرا کنم خودمان ابتدا اموال را اعلام کردیم، در آن زمان که رییس قوه قضاییه بودم باید این موضوع را به رهبری اعلام می کردم که من اولین نفری بودم که این کار را انجام دادم.

* مطلب دوم *
روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب: ​رئیس جمهور منتخب مردم ایران در روز جمعه به صورت سرزده به آسایشگاه جانبازان امام خمینی (ره) رفت.

در این دیدار صمیمی آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه جانبازان در میدان جهاد و ایثار به ایفای نقش اساسی پرداخته و با جانبازی خود، مدال افتخار و نمره قبولی گرفته‌اند، اظهار داشت: در دولت سیزدهم رسیدگی به امور ایثارگران، جانبازان و خانواده عزیز ایشان را به طور ویژه در دستور کار خواهیم داشت.

 وی خدمت به جانبازان را وظیفه همه مدیران و مسئولان کشور دانست و بر پیگیری مشکلات مطرح شده از سوی جانبازان از ابتدای شروع بکار دولت جدید تأکید کرد.

رئیس جمهور منتخب در گفتگو با کادر درمانی این آسایشگاه نیز، کار ایشان را سخت، مهم و اثرگذار توصیف کرد و افزود: شما به بهترین خلق خدا خدمت می‌کنید و این تلاش‌ها نزد خدا اجر و ثواب بالایی دارد.

در این دیدار جانبازان حاضر در آسایشگاه امام خمینی (ره) هم ضمن ابراز خرسندی بسیار از حضور رئیس جمهور منتخب و آرزوی توفیق برای دولت سیزدهم، به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند.


*مطلب سوم *
 در ادامه دیدار مقامات دولتی و کارگزاران نظام با رئیس‌جمهور منتخب، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، روز دوشنبه با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب با حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دیدار کرد.

 رئیسی در این دیدار با تاکید بر اینکه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران ولی نعمتان ما هستند،‌ اظهار داشت: هر خدمتی که نگرانی خانواده ایثارگران را برطرف کند، وظیفه همگانی ما است و باید همه همت و تلاش خود را بکار بگیریم تا دغدغه ها و نگرانی های این عزیزان در بخش های مختلف از جمله مسکن، درمان و اشتغال برطرف شود.
رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: لازم است مسائل و مشکلات خانواده ایثارگران بطور کامل احصاء شده و راهکارهای متناسب با حل و فصل آنها، ارائه و اجرایی شود.

*نتیجه گیری *
خب عزیزان فکر کنم همین اندازه از صحبت های رییس جمهور کافی باشه
 
حال میبایست به جناب سید ابراهیم  رئیس الساداتی رییس‌جمهور محترم منتخب مردم عرض کنم
با سلام
احتراما
با توجه به مطلب بالا و فرمایشات حضرت عالی
تقاضا داریم تبدیل وضعیت ایثارگران عزیز را پیگیری فرمائید

چرا که با وجود گذشت 10سال و سنگ اندازی های زیاد و مطرح کردن ابهامات برای جلوگیری از این موضوع و بعضا کارشکنی و حرکاتی خلاف قانون و خارج از تعهدات قانونی و وظایف مسئولین و تحریف قانون توسط آنان و از آن سو تلاش و حمایت نمایندگان مجلس و نهاد ها و سازمان های ایثارگران برای اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و استفساریه ها و مصوبات فراوان که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده هنوز هیچ اقدامی برای اجرای قانون انجام نشده.
با عنایت به بند (د) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و گذشت ۶ ماه از تصویب آن و با توجه به صحبت های شما راجع به اجرای قوانین و عمل به وعده هایی که داده می شود و حمایت هایی که از ایثارگران فرموده اید
از جناب عالی خاضعانه تقاضامندیم با توجه به قوانین موجود در کشور جمهوری اسلامی ایران از جمله ماده ٢ قانون مدنی و قانون اساسی و دیگر، دستور دهید تا هر چه زودتر اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در همه دستگاهای مشمول ماده (٢)قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی گردد.

زیرا تا به این لحظه اکثریت وزرا، مسئولین ،مدیران و هرکس به طریقی در ادارات سعی به جلوگیری از اجرای قانون را دارد و در حقیقت حتی این قانون را قبول ندارند

پس از آمدن بخشنامه با عنوان این که شما شامل نمی شوید
به دلیل عدم پرداخت بیمه کامل یا شرکتی بودن یا... و از ثبت اطلاعات کامل حتی با وجود آمدن بخشنامه در بسیاری از دستگاه ها، باز هم مانع تراشی می کنند.

از شما تقاضا داریم  دستور فرمائید کلیه وزارتخانه ها من جمله وزارت دفاع و صنایع زیر مجموعه آن (صنایع دفاعی) و دیگر صنایع و شرکت ها و کارخانجات که یک به یک آنها تا کنون گفته اند (( در ستاد کل نیروهای مسلح ( مجموعه های لشگری (نظامی و انتظامی) و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و... ) و نیز بخش های خصوصی سازی شده اصل ۴۴ قانون اساسی و... امکان پذیر نمی‌باشد )) هرچه سریعتر قانون را اجرا بفرمایند.
با تشکر جمعی از ایثارگران