تاریخ : 1400,شنبه 20 شهريور14:30
کد خبر : 85189 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

حمایت فراکسیون ایثار و شهادت از رئیس جدید بنیاد


حمایت فراکسیون ایثار و شهادت از رئیس جدید بنیاد

رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت، از حمایت این فراکسیون از رئیس جدید بنیاد شهید به عنوان اصلح خبر داد...

فاش نیوز - رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت از حمایت این فراکسیون از رئیس جدید بنیاد شهید به عنوان اصلح خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی با تاکید بر ویژگی‌های رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمت گزاری به جامعه ایثارگران اظهار داشت:



 چون آقای قاضی زاده هاشمی هم به قانون وارد است و هم به قوانین ایثارگری آشنا، مرید ولایت است و ارتباط خوبی با رئیس جمهور دارد، دارای ۲۵ درصد جانبازی است و دارای سابقه فعالیت ۱۰ ساله در بنیاد و پزشکی است و به مسایل پزشکی و درمانی جانبازان قطع نخاع وارد است، ایشان به عنوان اصلح، مورد حمایت فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت است.

 نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس یازدهم ادامه داد: آقای قاضی‌زاده را اصلح می‌دانیم و از ایشان پشتیبانی خواهیم کرد.
 نماینده دوره نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت های رئیس جدید بنیاد شهید یادآور شد: به نظر من در وهله اول، اولویت نخست ایشان باید فعالیت شبانه روزی برای رفع محرومیت ها و جامه عمل پوشاندن به مطالبات جامعه ایثارگری باشد.

همچنین بر اساس مصوبات قانون برنامه ششم توسعه کشور، باقیمانده فرزندان شهدا و جانبازان که هنوز بیکارند را بر سرکار بفرستد. در این راستا به بند دال تبصره ۲۰ بودجه سال ۱۴۰۰ و مواردی که مربوط به ایثارگران است در برنامه ششم توسعه باید عمل کند.

 رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت در خصوص فعالیت‌های اقتصادی بنیاد نیز خاطر نشان کرد: برای تقویت و افزایش کارایی مجموعه اقتصادی بنیاد، باید از خود بچه های ایثارگر و فعال استفاده شود. همچنین باید تحول اساسی در برخی مجموعه ها مانند گروه شاهد کوثر و غیره ایجاد شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران یادآور شد: متاسفانه این مجموعه ها رها شده هستند و به طور مثال در حوزه انتخابی اینجانب در رباط کریم، زمین های فراوان متعلق به بنیاد شهید وجود دارد که سال هاست به حال خود رها شده است.

 نماینده ایثارگر مردم رباط کریم در بهارستان به کارگیری نیروهای جوان جامعه ایثارگری و پرهیز از اشتغال بازنشستگان بازنشسته مسئله دار در بنیاد شهید را مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه برخی افراد بازنشسته در بنیاد شهید که چندین سال از بازنشستگی آنها نیز سپری شده، همچنان در پست های مدیریتی قرار دارند. به نظر من رئیس جدید بنیاد باید با روی کار آوردن نیروهای جدید، تحول اساسی در مدیریت های بنیاد ایجاد کند.

 رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس تصریح کرد: دقت و نظارت در نحوه و چگونگی فعالیت‌های مجموعه‌های اقتصادی بنیاد، نظیر کوثر و گروه شاهد و تحول آفرینی و کارایی بیشتر آن‌ها، خواسته بسیاری از نمایندگان ایثارگر و جامعه ایثارگری است. انتظار می رود آقای قاضی زاده هاشمی به آن جامه عمل بپوشاند.

 نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پایان متذکر شد: هلدینگ های اقتصادی بنیاد شهید باید همچنان بر فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند؛ چرا که این ها متعلق به ایثارگران است و باید به نیروهای جوان مبتکر و فعال ایثارگر سپرده شود.

* معرفی