تاریخ : 1400,جمعه 19 شهريور18:07
کد خبر : 85226 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

این چجور ملاک قراردادن معوقات است؟!



جانباز - متاسفم از این نوع برخورد! جالبه معاون تعاون جناب پاکدل در رابطه با ماده 38 و پرداخت معوقات آن و نحوه محاسبه فرمودند این که واریزی هر فرد بافرد دیگر یکسان نیست به خاطر این است که معوقات از سال 91 است و همچنین تاریخ از کارافتادگی که خوب ممکن است یک سری زودتر از کارافتاده شده باشند و یک سری دیرتر. در نتیجه ایثارگری که دیرتر از کار افتاده کلی شده.

 یعنی به عنوان مثال سال 95 از کارافتاده کلی شده باشد خوب به معوقات او کمتر محاسبه می شود و به همین دلیل پرداختی ایشان کمتر است و آیتم های مدرک تحصیلی و سابقه جبهه ... !

اگر خوب به صحبت های ایشان توجه کنید درست می گویند ولی یک نکته انحرافی دارد آن هم این که اولا طبق قانون جامع و اجرای ماده 38 همطرازی و دریافت حقوق مطابق  شاغلین نیروهای مسلح با دو درجه یا رتبه بالاتر می بایست پرداخت شود از سال اجرای قانون که سال 91 می باشد و تا الان پرداخت نشده

نکته ظریف آن در قانون، صحبتی از تاریخ ازکارافتادگی نشده که ایشان می فرمایند از تاریخ رای ازکارافتادگی مگر جانباز بر اثر صدمات ناشی از جبهه و جنگ از کارافتاده نشده؟ چرا تاریخ ازکارافتادگی را می خواهید ملاک محاسبه قرار دهید؟

اگر هم این طور باشد که شما می فرمایید مگر غیر از این است که بنیاد به بهانه های مختلف جانبازی که در سال های دفاع مقدس مجروح و جانباز شده از رفتن به کمیسیون پزشکی جهت حالت اشتغال و ازکار افتادگی کلی منع کردید هر چهار سال یک بار و هر بار هم به یک بهانه پزشکان مربوطه رای منفی دادند و در نهایت هفت خان بنیاد را طی کردن و موفق به گرفتن رای ازکارافتادگی کلی شد.

به نظر شما این وسط چه کسی مقصر است؟ آیا غیر از این است که با کشتن زمان آن هم توسط خود بنیاد که می بایست حامی جانباز باشد جانباز را تا الان که گرد پیری به چهره دارد هنوز که هنوز است به حق و حقوقش نرسیده!

به نظر شما این حقوقی که بنیاد به جانباز پرداخت می کند همطراز با شاغلین نیروهای مسلح می باشد! چرا در فیش حقوقی بنیاد به جای آیتم ها عوامل شغلی آمده خوب این یعنی چه آیا غیر از این است که مخفی کاری است و نمی خواهند شفاف باشد یا حکم حقوقی چرا یک نسخه از حکم را در اختیار جانباز قرار نمی دهید؟ پر واضح است چون باز حقیقت آشکار می شود!