تاریخ : 1400,یکشنبه 21 شهريور17:30
کد خبر : 85285 - سرویس خبری : اخبار

با حکم آیت الله رئیسی، رئیس جمهور

قاضی‌زاده‌هاشمی رسماً رئیس‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران شد


قاضی‌زاده‌هاشمی رسماً رئیس‌ بنیاد شهید و امور ایثارگران شد

آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر امروز با صدور حکمی دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی را به سمت "معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران"...

فاش نیوز - رئیس جمهور با صدور حکمی دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی را رسما" به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران" منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر امروز با صدور حکمی دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی را به سمت "معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران" منصوب کرد.

دکتر قاضی زاده هاشمی  متولد ۱۳۵۰ شهرستان فریمان و دانش آموخته دکتری تخصصی پزشکی(جراح سر و گردن)، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و از جانبازان جنگ تحمیلی است که سابقه ۴ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نایب رئیسی مجلس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان و معاونت بهداشت و درمان بنیاد جانبازان خراسان را در کارنامه  مدیریتی خود دارد.

پیش از اعلام رسمی این خبر، مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز خود، با رأی قاطع (218 رأی موافق)، با کناره گیری قاضی زاده هاشمی از نمایندگی مجلس و حضور در رأس بنیاد شهید و امور ایثارگران موافقت کرد.

گفتنی است جلسه علنی صبح امروز مجلس هنگام بحث و رأی گیری و تعیین تکلیف درخواست استعفای دکتر قاضی زاده هاشمی از نمایندگی مجلس حاشیه هایی داشت؛

- قاضی زاده هاشمی، رئیس جدید بنیاد، پس از موافقت مجلس با استعفایش در صحن مجلس شورای اسلامی، با نمایندگان ملت خدا حافظی کرد.

- نماینده با اخلاق مجلس، در سخنرانی خود برای حضور در سنگر جدید، از اعتماد مردم مشهد برای 14 سال حضور وی در بهارستان تقدیر و تشکر کرد.

- از مجموعه 253 نماینده حاضر در مجلس، 218نفر موافق، 22 نفر مخالف و 5 نفر رای ممتنع به تقاضای استعفای نایب رئیس اول مجلس و رئیس فعلی بنیاد شهید و امور ایثارگران دادند.

- نماینده سابق مردم مشهد استعفای خود را از مجلس و حضور در بنیاد شهید را تقییر سنگر خدمت عنوان کرد.

- نمایندگان موافق با استعفای امیر حسین قاضی زاده هاشمی، از توانایی و مدیریت نماینده سابق مشهد برای حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران حمایت کردند.

- نمایندگان مخالف با تقاضای استعفای قاضی زاده هاشمی، محرومیت مجلس از حضور مدیری توانمند در جایگاه قانونگذاری خانه ملت را دلیل مخالفت خود عنوان عنوان کردند.