تاریخ : 1400,یکشنبه 28 شهريور16:35
کد خبر : 85326 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

دکتر هاشمی، وضع بیمه ما خراب است


دکتر هاشمی، وضع بیمه ما خراب است

در حال حاضر به لحاظ کهولت سن و عوارض جانبی ده ها سال مصرف دارو، شرایط جسمانی ما هر روز که چه عرض کنم، هر ساعت سخت تر می شود...

مرتضی قنبری وفا

فاش نیوز - جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی

 با عرض سلام، ادب و تبریک به شما به عنوان ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران، اینجانب با 37 سال سابقه ایثارگری به عنوان جانباز 70 درصد و خانواده شهید، از زمان بنیاد شهید اول، بنیاد مستضعفان و جانبازان و بنیاد شهید و امور ایثارگران، به عینه این دوران را مشاهده و تجربه کرده ام، از شما درخواست دارم در بدو امر با الویت بندی مشکلات و معضلات خانواده بزرگ ایثارگر کشور، نسبت به رفع این امور اقدام بفرمائید.

 آقای دکتر، مشکلات و معضلات خانواده ایثارگران و جانبازان برابر نبوده، به نحوی که برای یک ایثارگر شاید مشکل مسکن الویت اول او باشد، ایثارگر دیگر مشکل اشتغال، دیگری بحث درمان، زیر 25 درصد و یا... بنده نمی توانم خودم را نماینده آحاد جامعه ایثارگران کشور، معرفی کنم و تنها به مشکل خودم و عده ای دیگر از ایثارگران، که موضوع هزینه های بخش درمان را شامل می شود می پردازم، هر چند نمی توانم بگویم نسبت به مشکل عزیزان دیگر، بی تفاوت هستم.

 آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، در ادوار گذشته بنیاد شهید یا جانبازان، طی قراردادی که بیمه ایران با مراکز پزشکی و موسسات درمانی داشت، کیفیت خدمات رسانی به جانبازان و ایثارگران، به مراتب بالاتر بوده و طبق قراردادها جانبازانی امثال بنده، بدون نیاز به پرداخت هزینه ای، از خدمات درمانی بهره می بردیم، اما از روزی که بنیاد با بیمه دی، خدمات رسانی به ایثارگران را به امضاء رساند، خود شخص بنده دچار مشکل شدم، چون دقیقا" اولین روز آغاز همکاری بیمه دی با جانبازان، بنده قرار بود در یکی از بیمارستانهای تهران بستری شوم، ولی به دلیل عدم هماهنگی ها و بی تجربگی ها، بنده و عده ای از جانبازان دیگر، از صبح تا شب در لابی این بیمارستان معطل شدیم، تا یکی از مدیران بیمارستان با دیدن این شرایط با مسئولیت شخصی خود، در آخر شب ما را بستری کردند، ولی این آخرش نبود، بلکه ابتدای بحث مشکلات بیشتر، درمان جانبازان و ایثارگران بود.

 در حال حاضر به لحاظ کهولت سن و عوارض جانبی ده ها سال مصرف دارو، شرایط جسمانی ما هر روز که چه عرض کنم، هر ساعت سخت تر می شود و نیاز به خدمات رسانی درمانی بیشتر، برای همگان و جنابعالی محرز است، اما از زمان قطع حمایت بیمه ایران و آغاز بیمه دی، خدمات رسانی کاهشی محسوس داشته، به نحوی که اکثر مراکز درمانی خدمات رسانی به ایثارگران، به دلایلی که در این بحث نمی گنجد، از همکاری با بیمه دی امتناع کرده و ایثارگران را در شرایط نامطلوبی قرار دارند.

 در دوره سابق، مدیران بنیادشهید بارها اعلام کردند، هزینه های ایثارگران با مراکزی که با بیمه دی قرارداد ندارند، 48 ساعته پرداخت می شود، ولی اکنون پرداخت هزینه ها، به بالای دو تا چند ماه افزایش یافته و هنگامی که برای پیگیری اسناد پزشکی، با شماره چهار رقمی بیمه دی در تهران تماس می گیریم، اپراتورهای محترم این مرکز بلااستثناء می گویند: جناب، خب باید این دوره را تحمل کنید، در پایان تماس هم ابراز می دارند: به کیفیت پاسخگوئی اپراتور از 1 تا 5 امتیاز بدهید، آخر امتیاز به اپراتورهای محترم، چه دخلی به کیفیت خدمات درمانی، بیمه دی دارد! اگر دقیق تر بخواهم اشاره کنم مشکل ما، تامین مبالغ نقدینگی تهیه داروها در ابتدای هر ماه بوده و هم اینک، سه ماه هزینه های داروئی بنده پرداخت نشده.

  آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، از شما تقاضا دارم هر چه سریعتر به این موضوع سر و سامان دهید، چون بحث بهداشت و درمان جانبازان و ایثارگران، دیگر هرگز جای آزمون و خطاء نداشته و ندارد، امثال بنده با این شرایط، حداقل از بحث درمان و قراردادهای مراکز درمانی، آرامش و طیب خاطر مطمئن تری داشته باشیم و در بحث رسانه ای کردن این موارد به سیاست (کیک پخته) عمل کنید. برای اطلاع سایرین: (ابتدا کیک پخته شود و سرو شود، در صورت رضایت مشتری، رسانه ای شود).

والسلام

با تجدید احترام. مرتضی قنبری وفا