تاریخ : 1400,یکشنبه 04 مهر16:55
کد خبر : 85364 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

طبق مصوبه امروز مجلس با عنوان طرح ساماندهی واردات خودرو

جانبازان هم می‌توانند خودرو خارجی وارد کنند


جانبازان هم می‌توانند خودرو خارجی وارد کنند

هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و یا خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز، نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا هیبریدی، بنزینی و گازسوز اقدام نماید...

فاش نیوز - نمایندگان ملت در بهارستان با تصویب اصلاحیه ماده ۴ طرح ساماندهی واردات خودرو، اجازه ورود خودرو به جانبازان بالای ۷۰ درصد دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا، نماینده ایثارگر مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی مجلس در خصوص طرح ساماندهی واردات خودرو و شمول آن به جانبازان بالای ۷۰درصد و شرکت‌های ایثارگری اظهار داشت: مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی، در صورت تایید از سوی شورای نگهبان، بازار خودرو را در کشور بر هم خواهد زد و قیمت خودروهای خارجی را به شدت کاهش خواهد داد.

وی اضافه کرد: در این چارچوب قیمت خودروهای داخلی نیز به تبع خودروهای خارجی کاهش خواهد یافت. بنابراین با باز شدن باب واردات خودرو به کشور، جانبازان عزیز کشورمان هم از این مصوبه بی‌بهره نخواهند ماند و می توانند نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس مصوبه طرح ساماندهی واردات خودرو، به ازای صادرات قطعات خودرو با منشأ داخلی به خارج از کشور، واردات خودروهای بنزینی، برقی و گازسوز برای جانبازان مجاز خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های ایثارگری اجازه واردات خودرو خواهند داشت، خاطرنشان کرد: در صورتی که این شرکت‌ها دارای ارز غیرداخلی باشند، می‌توانند نسبت به واردات خودرو از خارج اقدام کنند.

برپایه این گزارش، بر اساس اصلاحیه ماده ۴ این ماده، هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و یا خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز، نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا هیبریدی،  بنزینی و گازسوز اقدام نماید.

همچنین واردات خودروهای کارکرده در چهارچوب این ماده به شرطی که بیش از سه سال از تاریخ تولید آنها نگذشته باشد، مجاز است.

این طرح با ۱۷۲ رای موافق، ۳۸ رای مخالف و ۳ رای ممتنع در صحن مجلس تصویب شد و پس از تایید شورای نگهبان اجرایی می شود.

نماینده دور نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در خصوص انتصاب آقای قاضی زاده هاشمی به ریاست بنیاد شهید اظهار داشت: به نظر من حضور آقای قاضی‌زاده هاشمی در رأس بنیاد شهید می تواند منشاء تحولی در بنیاد باشد؛ چرا که ایشان سال ها بر قوانین ایثارگری تسلط و با بنیاد و ایثارگران ارتباط نزدیکی داشته است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: آقای قاضی زاده هاشمی به خوبی بنیاد شهید و ایثارگران را می‌شناسد و شناخت کافی از مسائل، مشکلات، مطالبات و دغدغه‌های جامعه ایثارگری دارد؛ بنابراین ایشان به عنوان یک ایثارگر، به‌خوبی خلاءهای قانونی جامعه ایثارگری را می شناسد.

وی ساماندهی بخش اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله سازمان اقتصادی کوثر را به عنوان یکی از اولویت های آقای قاضی زاده عنوان کرد و گفت: در صورتی که ایشان این بخش را ساماندهی کند، می‌تواند نسبت به درآمدزایی و چابک‌سازی بنیاد شهید اقدام کند.

| معرفی