تاریخ : 1400,سه شنبه 30 شهريور16:35
کد خبر : 85473 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده آزاده و جانباز مجلس شورای اسلامی:

قاضی‌زاده‌هاشمی توانمند، تحول خواه و شفاف ساز است


قاضی‌زاده‌هاشمی توانمند، تحول خواه  و شفاف ساز است

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس، شفاف سازی و ایجاد تحول در ساختار بنیاد را دو اولویت اصلی رییس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد...

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس، شفاف سازی و ایجاد تحول در ساختار بنیاد را دو اولویت اصلی رییس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «سید ناصر حسینی پور» نماینده ایثارگر مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در یک گفتگوی اختصاصی با اشاره به ایثارگر بودن رئیس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران، تاکید کرد: ایشان در تراز برنامه آقای رییسی می تواند با استفاده از نیروهایی با تفکر جهادی، منشا تحول در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد؛ اگرچه در حوزه اقتصاد هم ان شاءالله در موسسه کوثر می تواند شفاف سازی کند و وضعیت را بهبود بخشد.

 نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای قاضی زاده از جامعه ایثارگری می باشد و با مشکلات، کمبودها و دغدغه های ایثارگران به طور کامل آشنایی دارد، یادآور شد: ایشان جانباز دفاع مقدس است و معاون سابق حوزه بهداشت و درمان بنیاد شهید استان خراسان بود و در حال حاضر به خوبی به این موضوع واقف است که مشکل اصلی جانبازان در حوزه بهداشت و درمان و معیشت است.

 عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قاضی زاده هاشمی، برنامه تحول گرایانه دارد و ایشان در تراز برنامه آقای رییسی می تواند منشا تحول در بنیاد شهید باشد. اگرچه من اطلاعات خیلی ریزی در مورد اقدامات آینده اقتصادی آقای قاضی زاده در بنیاد شهید ندارم اما معتقدم در حوزه اقتصادی بنیاد و به خصوص در موسسه کوثز می تواند شفاف سازی کند و وضعیت را بهبود ببخشد. چرا که احساس می کنم ناشفاف است و بهتر از این می شود عمل و مدیریت بشود و در این راستا فرزندان شاهد و ایثارگر جایگاه بیشتر و بهتری در موسسات و هلدینگ تحت امر داشته باشند.

 عضو مجمع نمایندگان استان گهکیلویه و بویر احمد در بهارستان، در خصوص لزوم توجه به معیشت و رفاه جامعه ایثارگری از سوی رییس جدید بنیاد شهید اضافه کرد: در مورد معیشت ایثارگران باید بگویم آقای قاضی زاده هاشمی برنامه جامعی دارد اما باید صبر کرد تا برنامه های ایشان اعلام شود چرا که ما هنوز از کم و کیف قضایا اطلاعی نداریم. اگر چه ایشان آدم توانمندی است و می تواند با رویکردی که دارد، منشا خیر و تحول و خدمت در بنیاد باشد.

 سید ناصر حسینی‌پور که در انتخابات میاندوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های گچساران و باشت به عنوان نماینده مردم به مجلس یازدهم راه یافت، اظهار داشت: هر نماینده و یا مسئولی که تکبر داشته باشد و از بالا به مردم نگاه می‌کند خون شهدا آن را زمین خواهد زد؛ زیرا ما برای هر صندلی مدیریت تا مجلس گرفته، ۴ شهید داده ایم

راوی کتاب «پایی که جا ماند» که خود آزاده و جانباز یک پا قطع دوران دفاع مقدس است، با انتقاد از روند طولانی رسیدگی به درصدهای جانبازان متذکر شد: بحث کمیسیون های پزشکی، بحث بسیار مهمی در جامعه ایثارگری است چرا که بسیاری از کسانی که تعیین تکلیف نشده اند و در این خصوص مناعت طبع داشته اند، به دنبال درصد خود نیامدند اما در حال حاضر که سن آنها بالا رفته است، می خواهند موضوع درصد جانبازی خود را دنبال کنند.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کمیسیون های پزشکی چون روح حاکم، روح انقلابی و دلسوزانه نیست و فضایی دیگر دارد، باعث شده است که با بچه ها بدترین برخوردها را داشته باشند و به حق و حقوقشان نرسند و حتی در حوزه درمان عقب بمانند.

 منتخب مردم گچساران و باشت تصریح کرد: آدمی نیستم که در جایگاه منتخب مردم، وارد بازی های سیاسی شوم ولی نگاه کارشناسانه را نادیده نمی گیرم و معتقدم در تمامی مسائل کشور باید از کارشناسان کارآمد استفاده بهینه شود.

 سید ناصر حسینی‌پور نماینده ایثارگر مجلس یازدهم در سن ۱۴ سالگی عازم جبهه شد و ۲ سال به عنوان تخریب‌چی در عملیات‌های والفجر ۸ کربلای ۴ کربلای ۵ والفجر ۱۰ نصر ۴ و چند عملیات آفندی و پدافندی دیگر در تیپ ۴۸ فتح حضور داشت.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در دوران جنگ تحمیلی در جریان پاتک دشمن، پای راستش در جاده خندق جزایر مجنون قطع شد و همزمان به اسارت نیروهای عراق درآمد و به اردوگاه مخفی اسرا در تکریت منتقل شد ولی شهرت اصلی او به دلیل نگارش کتاب "پایی که جا ماند است" که در سال ۱۳۹۱ به عنوان کتاب سال دفاع مقدس انتخاب شده است می باشد.

 آزاده دوران دفاع مقدس متولد مهر1350 در شهرستان گچساران است و در شهریور سال 65 در سن 14 سالگی به جبهه رفت و 17 ماه در گردان تخریب بود اما بعد از شهادت برادرش سید هدایت‌الله حسینی‌پور که مسوولیت جانشینی واحد اطلاعات و عملیات تیپ 47 فتح را بر عهده داشت، با اصرار همرزمان برادر شهیدش به واحد اطلاعات رفت. او دو سال بعد یعنی در سن 16 سالگی و زمانی که دیده‌بان بود در جزیره مجنون به اسارت عراقی‌ها درآمد و در دوره اسارت یک پایش را از دست داد.

 حسینی‌پور که زمانی مسئول میز ادبیات مقاومت و دبیر بخش جنگ نرم در دبیرخانهٔ شورای عالی امنیت ملی بود؛ در دوران اسارت خاطراتش را به صورت مخفی و با ذکر نکات کلیدی در 23 صفحه نوشت و آن را در عصای خود پنهان کرد تا اینکه بعد از آزادی آن را در کتاب «پایی که جا ماند» به رشته تحریر درآورد. استقبال مردم از این کتاب به حدی بود که در عرض شش ماه به چاپ بیست و سوم رسید. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تقریظی بر این کتاب نوشته‌اند و آن را استثنایی و تکان‌دهنده دانسته‌اند.

 سید ناصر حسینی‌پور در سال 1400 در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم با کسب ۲۵ هزار و ۱۲۳رای، به عنوان منتخب مردم از حوزه انتخابیه گچساران و باشت به بهارستان راه یافت و توانست جایگزین غلامرضا تاجگردون -که اعتبارنامه‌اش از سوی نمایندگان رد شده بود- شد.

 

*معرفی