تاریخ : 1400,سه شنبه 30 شهريور11:58
کد خبر : 85486 - سرویس خبری : باغ بهشت

مراسم یادبود شهید دانش‌آموز «مختار حسنی»



مراسم یادبود شهید دانش‌آموز «مختار حسنی» به همت هیئت نوجوانان و بسیج دانش‌آموزی شهدای اردکان با حضور خانواده شهید در این شهرستان برگزار می‌شود.

 

از یزد، مراسم یادبود شهید دانش‌آموز «مختار حسنی» به همت هیئت نوجوانان و بسیج دانش آموزی شهدای اردکان با حضور خانواده شهید در این شهرستان برگزار می‌شود.

این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام «محمد واحدیان»، مداحی «ابوالفضل مستوفی» و قرائت قرآن توسط قاری «محمد شاکر» همراه است امشب (دوشنبه) بعد از نماز مغرب و عشا در مجمع «یا حسین» واقع در خیابان «رسالت» اردکان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

شهید «مختارحسنی» فرزند حسین در تاریخ ۱۳۴۵/۴/۱ هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی و مستضعف در احمدآباد اردکان متولّد شد. سر انجام در تاریخ ۱۳۶۷/۳/۴با پاتک دشمن در منطقۀ شلمچه به شدّت مجروح و به خیل شهدای کربلای ایران پیوست و پیکر مطهرش، چون مقتدایش امام حسین (علیه السّلام) مدت‌ها در آفتاب بیابان کربلای ایران ماند و با کسب عنوان شهید مفقود، افتخاری دیگر کسب کرد.

شهید حسنی سرانجام در تاریخ ۱۳۷۵/۱۱/۱۸ پس از ۸ سال و ۸ ماه، بعد از شناسایی، توسط گروه تفحّص به وطنش باز گردانده و پس از تشییع با شکوه از اردکان تا احمدآباد، در گلزار شهدای احمدآباد به خاک سپرده شد و هم اکنون زینت بخش گلزار شهدای احمدآباد است.

برگزاری مراسم یادبود شهید دانش‌آموز «مختار حسنی» در «اردکان» + پوستر

 


منبع : دفاع پرس