تاریخ : 1400,یکشنبه 04 مهر16:01
کد خبر : 85589 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

کاروان اربعین ۱۴۰۰ جانبازان (۸)

یک میزبانی برادرانه/تصاویر


یک میزبانی برادرانه/تصاویر

شب دوم پیاده روی فاصله نجف تا کربلای جانبازان، غیر از صفا و معنویت خود با اتفاقات زیبایی همراه شد.

شهید گمنام

فاش نیوز - شب دوم پیاده روی فاصله نجف تا کربلای جانبازان، غیر از صفا و معنویت خود با اتفاقات زیبایی همراه شد.

جانبازان کاروان لبیک یا حسین که مسیر را تا عمود ۲۷۸ طی کرده بودند، با همان حال و هوای معنوی و زیبا و با پاها و بدن هایی خسته و دل هایی عاشق خود را تا عمود ۷۵۷  رساندند.

نظم و نظام دادن های مسئول اجرایی گروه جهادی حاج احمد و مسئول کاروان، جانباز حسین زاده حال و هوای خاصی را در پیاده روی ایجاد می کرد. او که روی پای مصنوعی بدون ابراز خستگی می دود و تنها رفاه حال کاروانیان و زائران برایش مهم است.

این جانبازان دلداده با پرچم هایی بر پشت تمامی ویلچرها که در یک ردیف پشت سر هم صحنه بسیار تاثیرگذاری را خلق می کردند، با دادن شعارهایی در طی راه و مداحی و ذکرخوانی و صلوات های دسته جمعی ۱۴ گانه در هر ستون منتسب به ۱۴ ، پس از اذان صبح به عمود مقرر کاروان رسیدند.
اما آنچه حرکت شب دوم پیاده روی نجف تا کربلای کاروان را متمایز می کرد، برنامه شام دیشب کاروانیان بود.

کاروان لبیک یاحسین (ع) دیشب حدود ساعت ۱۰ شب در میان راه، در موکب یکی از خدمتگزاران عراقی حسین بن علی (ع) بنام ابوحیدر توقف کرده و شام را میهمان موکب وی بودند.
ابوحیدر  به غیر از پذیرایی عالی از جانبازان و کاروانیان، ابراز ارادت و علاقه بسیاری به جانبازان و ایرانیان کرد و ابراز برادری و همدلی و یکی بودن نمود.
سپس ایشان چند عکس دسته جمعی با کاروانیان لبیک یاحسین انداخته و دست آخر یکدیگر را در آغوش برادرانه گرفتند. هم ابوحیدر از این دیدار بسیار ابراز خرسندی می کرد و هم جانبازان اشک شوق و شرمندگی از آنهمه مهمان داری و ابراز لطف وی در چشمانشان حلقه زده بود.

صحنه این دیدار برادرانه بسیار زیبا بود و جانبازان پس از آن، با روحیه مضاعفی به طی مسیر ادامه دادند.

جانبازان پس از نماز صبح امروز یکشنبه به موکب محل اسکان خود رسیدند تا طول روز را تا غروب افتاب استراحت کنند و به راه تود با اذن حضرت زینب س صاحب این راه ادانه دهند.

گزارش و عکس از شهید گمنام