تاریخ : 1400,سه شنبه 06 مهر01:49
کد خبر : 85600 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

بنیاد شهیدمحل بسیج مردم و مسئولین برای تکریم ایثارگران است



معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باید محل بسیج مردم و مسئولین برای تکریم ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و این کار با خلاقیت، تلاش و اقتدار انجام می‌شود.

دومین روز سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خوزستان/بنیاد شهید و امور ایثارگران محل بسیج مردم و مسئولین برای تکریم ایثارگران است

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی صبح روز دوشنبه ۵ مهر در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان با حضور در قطعه سرداران گلزار شهدای شهر اهواز با قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شهدا ادای احترام کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه در جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان که در مجتمع طلائیه برگزار شد، تأکید کرد: خوشحالیم که افتخار خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران نصیب ما شده است، این شغل شریف‌ترینِ مشاغل است و نباید با دیده کار اداری به آن نگاه کرد، بلکه باید تلاش کنیم تا توشه آخرت را برای خود جمع‌آوری کنیم.
معاون رئیس جمهور افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی انقلابی است که باید کارها در آن به صورت جهادی و فارغ از مسائل اداری پیش برود. بنیاد شهید و امور ایثارگران باید محل بسیج مردم و مسئولین برای تکریم ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد و این کار با خلاقیت، تلاش و اقتدار انجام می‌شود.
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به حقوق قانونی ایثارگران گفت: ما وظیفه داریم انجام و تحقق حقوق قانونی این عزیزان را تضمین کنیم و حق آنان را بستانیم. ملاک ما در این مسیر قانون است و اگر جایی از قانون هم نیاز به اصلاح دارد باید برای آن اقدام کنیم.
وی با تأکید بر ضرورت الکترونیکی شدن خدمات به ایثارگران گفت: با استفاده از بستر خدمات الکترونیکی می‌توان بخش عمده‌ای از خدمات را بدون نیاز به مراجعه حضوری ارائه کرد تا ایثارگران معزز با سهولت بیشتری خدمات را دریافت کنند.
قاضی‌زاده هاشمی همچنین در این جلسه ضمن استماع گزارش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان به ارائه راهکارهایی در خصوص مسائل اجرایی حوزه ایثارگران استان پرداخت.
وی در ادامه سفر خود به استان خوزستان با آیت‌الله شفیعی نماینده مجلس خبرگان رهبری و پدر شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.
معاون رئیس جمهور در این دیدار به تشریح اهداف سفر خود به استان خوزستان و برنامه‌های آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از بخش‌های مختلف مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار کیانشهر اهواز بازدید کرد.
 معاون رئیس جمهور همچنین با سفر به شهر آبادان بر مزار شهدای این شهر حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی در ادامه در گفت‌وگو با صدا و سیمای خوزستان با گرامی‌داشت سالروز شکست حصر آبادان گفت: شکست حصر آبادان یکی از نخستین اقدامات قهرمانانه رزمندگان کشورمان در دوران دفاع مقدس بود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: مردم آبادان در دفاع مقدس جانانه جنگیدند و تعداد زیادی شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کردند و ان‌شاءالله همین مسیر افتخارآمیز توسط مردم این شهر‌ ادامه می‌یابد. خوشبختانه در روز اربعین حسینی (ع) شاهد هستیم که شور حسینی در بین مردم زنده است.


منبع : ایثار