تاریخ : 1400,چهارشنبه 14 مهر12:35
کد خبر : 85738 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

فاصلۀ اجتماعی را با دروغگوها رعایت کنیم!


فاصلۀ اجتماعی را با دروغگوها رعایت کنیم!

اگر دروغی از آنها شنیدید، نپرسید چرا دروغ می ­گویند؟ چون سعی می کنند با دروغ ­های مکرر شما را قانع کنند که راست می گویند...

فاش نیوز - امروزه در جامعۀ پر رمز و راز و شلوغی زندگی می کنیم که مشکلات اقتصادی، فرهنگی و... از سر و کولمان بالا می رود. نوع نگاه ما به زندگی می تواند سبب ارتقاء روحیۀ ما یا برعکس سبب سقوط ما به ورطۀ نگرانی و ناراحتی شود. اگر بخواهیم موفق باشیم باید بعد از یافتن روش صحیح زندگی با اطمینان پیش برویم و اهمیتی به قضاوت های دیگران ندهیم. اگر بخواهیم برای خوشایند مردم زندگی کنیم، تباه می شویم. اگر به اشتهای مردم غذا بخوریم یا از پرخوری مریض می شویم یا از گرسنگی می میریم. همیشه به این موضوع فکر کنیم که حضور ما در دنیا محدود است و عمر تکرار نمی شود. در واقع ما داریم قرضی در این دنیا زندگی می کنیم.

 دیر یا زود باید قرض خود را پس بدهیم. باید کاری کنیم که ثروتمند از این دنیا برویم. باید سعی کنیم ثروت خود را با خودمان به سرای باقی ببریم، اما چگونه؟ آن ثروتی در قیامت به درد ما می خورد که مردم توانسته باشند از قِبَل آن بهره برده و به آرامش رسیده باشند.

 خوش خلقی و تعامل با مردم بزرگترین ثروت دنیاست. اگر دوست داشته باشیم مردم به حرف ما گوش دهند، ما هم باید متقابلاً به حرف آنان گوش دهیم و به نظراتشان احترام بگذاریم. با گل و گشاد زندگی کردن و بی نظمی راه به جایی نمی بریم. باید بساط عمر خود را طوری پهن کنیم که روز آخر زندگی و موقع جمع کردن و رفتن دست و پایمان را گم نکنیم.

 زندگی در دنیا فراز و نشیب زیاد دارد. شما آنقدر فرصت ندارید که بخواهید وقت گرانبهای خود صرف مجادله با افراد بی منطق و احمق بکنید. بهتر است در برابر افرادی که به ما بی احترامی می کنند یا ناسزا می گویند، استقامت نکنیم و محیط را ترک کنیم. به رانندگان عصبانی و بی منطقی که می خواهند به هر طریق ممکن از شما سبقت بگیرند، راه بدهید بروند پیِ کارشان. به دروغگوها اهمیت ندهید و وارد بازی کثیف آنها نشوید. آدم دروغگو از خدا نمی ترسد و به راحتی هر کاری بخواهد می کند. او قادر است با بی حیایی و داد و فریاد، شما را تا سطح خودش پایین بکشد. برایش مهم نیست اعمال وقیح خود را به شما نسبت بدهد. به دروغگوها فقط لبخند بزنید، زود از آنها دور شوید و در پی انتقام نباشید. هرگز با افراد دروغگو دهان به دهان نشوید.

 اگر دروغی از آنها شنیدید، نپرسید چرا دروغ می ­گویند؟ چون سعی می کنند با دروغ ­های مکرر شما را قانع کنند که راست می گویند. توجه داشته باشید که دروغگوها اغلب بی منطق و حق به جانب هستند. اگر شما فرد سالم و باشرفی هستید بدانید از پس یک دروغگو برنمی آیید. این ضرب المثلی را که می گوید: «با هرکسی باید مثل خودش رفتار کرد» فراموش کنید و هرگز یقۀ خود را در اختیار یک دیوانۀ وقیح قرار ندهید، چون مردم نمی توانند از دور دیوانۀ اصلی را تشخیص بدهند.

رمضانعلی کاوسی