تاریخ : 1400,شنبه 17 مهر16:35
کد خبر : 85758 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

جرقه های امید در دولت جهادی سیزدهم


جرقه های امید در دولت جهادی سیزدهم

دولت رییسی با اقدامات جهادی جرقه های امید را در فضای کشور منتشر کرده است.

رضا امیریان فارسانی

فاش نیوز- دولت رئیسی با اقدامات جهادی، جرقه های امید را در فضای کشور روشن کرده است.

اگر چه هیچ تغییر اساسی هنوز در سطح جامعه رخ نداده است و همچنان شاهد تورم، گرانی افسار گسیختگی بازار و مشکلات معیشتی مردم هستیم اما از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم جــــــــــرقه های امید در فضای کشور روشن شده است.

هرچند این نابسامانی و نامتعارف بودن ممکن است سال ها به طول بکشد تا اوضاع روبراه شود اما با همه این توصیفات، شور و شعف خاصی در جامعه در حال گسترش است.

 گویی ابراهیم رئیسی را همگان باور دارند. انگار همین دیروز بود که وقتی در حال فعالیت برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم بودیم، بعضی جاها که می رفتیم، صادقانه روی خوشی نشان نمی دادند و از سال های شصت و اقدامات سید ابراهیم سخن می گفتند و آب وتاب عجیبی هم در جهت تضعیف جبهه انقلاب به گفتمان خود می دادند.

ولی به لطف خدای تبارک و تعالی این نوع تبلیغات کارساز نبود و بالاخره آنچه حق و سهم این مردم بود رخ داد. مردی از جنس ایثار و شهادت پای در پاستور نهاد. همه دیدیم که وقتی دو وزیر معرفی شده از سوی مجلس رای اعتماد گرفتند، شبانه راهی وزارتخانه های خود شدند.

همچنین مشاهده کردیم روز بعد از آن پانزده نفر از منتصبین به رانت و کدخداپرستی و لیبرال گرایی از سمت های خود برکنار شدند. این ابتدای پراکنده شدن جرقه های امید در آسمان و فضای کشور بود.

مردم کشور ما فهیم هستند و تفاوت ها را خیلی زود درمی یابند. وقتی سید ابراهیم رئیسی کف بازار تهران پیاده راه می افتد و با همه وجودش سخنان مادری را که از دردهایش سخن می گوید بشنود.

رییس دولت سیزدهم به مردم امید می دهد و خنده را بر لبان مردم جاری می کند. قطعا خدای متعال هم توجه خاص و ویژه ای به این شخصیت دارد. این توجه کبریایی و انقلابی گری سید ابراهیم و خادمیت حرم امام رئوف همه دست به دست هم داده و ان شاالله راه صعود به قله های پیروزی و سربلندی را در کشور هموار خواهد کرد.

بنابراین بین حسن روحانی _که خودش روحانی و برادرش فریدون لقب دارند_ با رییسی فرق بزرگی وجود دارد. چرا که اینها غرب گرا، اشرافی گر، استخر پسند، لیبرال گرا و وابسته به غرب و آمریکا هستند اما آیت الله رییسی شخصیتی ایثارگر، خاک شلمچه خورده، رزمنده دفاع مقدس و با شهدا زندگی کرده است و امام شهدا توجهی خاص به ایشان داشته است. ملت ایران خدمات ایشان را در حرم امام رئوف لمس کرده اند.

این نوع تفاوت، جرقه هایی از امید را در فضای کشور پراکنده کرده است. امید است در جهت محقق شدن فرامین امام راحل و منویات مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات معیشتی، مردم شعله های درخشان این جرقه ها را مردم به زودی مشاهده کنند.

 به هر جهت دکتر ابراهیم رئیسی شخصیتی است که در خط و سیر انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهدا حرکت می کند. دغدغه انقلاب را دارد چرا که از نزدیک شاهد بوده که چه خون هایی برای بقای انقلاب و میهن اسلامی ریخته شده است. چه نوجوان، جوانان، میانسالان و کهنسالانی در راه اعتلای اسلام، جان شیرین خود را از دست دادند. ابراهیم رئیسی در بطن جنگ بود و از نزدیک حدیث خون و شهادت را دیده و شنیده است.

 رئیس دولت سیزدهم در مقاطع حساس جنگ حضور داشته است و از پابرهنگان مصداق کلام امام راحل بود. به قول خودش درد را با جسم و جان احساس کرده است نه اینکه از رسانه ها شاهد درد کشیدن ها بوده است.

او با یتیمی بزرگ شده است و مسلما قدر یتیمان کمیته امدادی را می داند. یقینا درد مردم را خوب می داند. برای درمان این دردها قطع به یقین اقدامات جهادی خواهد کرد. این وعده سید ابراهیم است و خدای تبارک و تعالی نظری خاص به چنین شخصیتی که خود را صرف اهداف انقلاب کرده است دارد.

در شرایط کنونی کشور مردم منتظر اقدامات اساسی هستند. این مردم خواهان آن هستند که محرم و نامحرم تفکیک و مشخص شوند و انقلابی گری در معنای حقیقی انقلاب باشد.

این خواسته شهدا و امام شهدا و مقام معظم رهبری است. حضرت عشق بارها با صداقت اظهار شرمندگی و فرموده است. من از جوانان عذر می خواهم که این شرایط را برایشان درست کرده اند.

 سخن آخر اینکه همین کلام معظم له حجتی است برای مردمی که امروز در شرایط سخت اقتصادی و کرونا همچنان حامیان انقلاب هستند. حقیر هم در روزهای ابتدایی انتخابات جمله ای در فضای مجازی منتشر و تاکید کردم که سلام بر ابراهیم خلیل، سلام بر ابراهیم هادی، سلام بر ابراهیم همت و سلام بر ابراهیم رئیسی که ادامه دهنده امتداد راه ابراهیم های قبلی هستند.

  والسلام من اتبع الهدی

رضا امیریان فارسانی