تاریخ : 1400,چهارشنبه 14 مهر19:05
کد خبر : 85776 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

باید امتیازات جانبازی درحد امکان به درصدهای پایین نیز تسری یابد


باید امتیازات جانبازی درحد امکان به درصدهای پایین نیز تسری یابد

اقتدار این نظام اقتضا می کند که ما متناسب با توان، شرایط و منابع‌مان بتوانیم برای تسری امتیازات و خدمات به درصدهای پایین برنامه ریزی دقیقی کنیم...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تسری امتیازات جانبازان درصد بالا به درصدهای پایین را مستلزم تامین منابع مالی و برنامه ریزی دقیق عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص تسری امتیازات جانبازان 25درصد به بالا به درصدهای پایین اظهار داشت: به نظر من بعضی از خدمات و امتیازات درصدهای بالا باید به درصد های پایین تسری داده شود. زیرا همین که طرف مردانگی کرده است و وارد عرصه دفاع مقدس شده و این شجاعت و جسارت را داشته است که مجاهدت کند و از کیان کشور، سرزمین و ملت دفاع کند و جان خود را در طبق اخلاص قرار دهد، برای این کار کفایت می کند.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعضی از امتیازات و خدمات مختص درصدهای بالا باید شامل همه ایثارگران شود. اما به هر حال در این خصوص از گذشته یک سطح‌بندی وجود دارد. مثلا جانبازی که بالای 50 درصد است و اعضا و سلامت خود را تقدیم کرده، طبعا با جانبازی که 5 درصد جانبازی دارد، در سطح خدمات متفاوت است و متفاوت دیده می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این مطلب که شایسته است بخش قابل توجهی از خدمات به همه ایثارگران تسری داده شود خاطرنشان کرد: بالاخره طرفی که وارد این عرصه شده است و سلامت و جان شیرین خود را برای دفاع از میهن اسلامی، در این راه سپر بلا قرار داده است، حالا 5 درصد و یا بیشتر ناقص شده است، باید از امتیازات و خدمات قانونی بهره مند شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم و یازدهم تصریح کرد: به نظر من باید تلاش بکنیم تا شرایطی فراهم شود که  بخش عمده ای از خدمات برای جانبازان درصدهای پایین ارائه شود. اما ناگفته نماند که تصمیم گیری های ما باید متناسب با توان، شرایط  و منافع  کشور باشد. چرا که به عنوان نماینده ملت، ما دوست داریم جانبازی که حتی یک درصد در جنگ دچارجانبازی شده است جان خودمان را فدایش کنیم و تمام امکانات کشور در خدمت او باشد. اگر چه باز هم ذره ای از عظمت فداکاری و ایثارگری آنها را جبران نخواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان این مطلب که رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهدا برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی جان خود را در طبق اخلاص قرار داده اند متذکر شد: اقتدار این نظام اقتضا می کند که ما متناسب با توان، شرایط و منابع‌مان بتوانیم برای تسری امتیازات و خدمات به درصدهای پایین برنامه ریزی دقیقی  کنیم؛ هر چند که در واقع شایستگی این قشر بسیار بی نهایت است.

*معرفی