تاریخ : 1400,یکشنبه 25 مهر15:00
کد خبر : 85874 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

سخنی با رئیس بنیاد درباره برنامه هفتم توسعه


سخنی با رئیس بنیاد درباره برنامه  هفتم توسعه

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به مدیران قبلی بنیاد دارای ویژگی های منحصر به فردی است. ایشان قانوندان، ایثارگر، پزشک و دارای...

فاش نیوز - دولت در حال حاضر در حال تهیه و ارسال لایحه بودجه سال آینده و پس از آن ارسال لایحه برنامه توسعه هفتم کشور به مجلس شورای اسلامی است. بر اساس این جدول زمانی، دولت موظف است همه ساله تا تاریخ 16 آذر، لایحه بودجه را برای رسیدگی و اعمال اصلاحات مورد نظر نمایندگان ملت به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

 بر این اساس، با توجه به اینکه دکتر قاضی زاده هاشمی، رییس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران، خود نایب رییس مجلس شورای اسلامی و از دست اندرکاران تصویب بودجه های سنواتی و تاثیرگذار در تصویب برنامه توسعه پنجم و ششم کشور بوده است، ضروری به نظر می رسد که در آستانه این دو اتفاق مهم در کشور، نسبت به احصاء نیازهای مادی، فرهنگی، درمانی و تامین اعتبارات در لایحه بودجه سال 1401 و قوانین ایثارگری در برنامه هفتم توسعه اقدام کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به مدیران قبلی بنیاد دارای ویژگی های منحصر به فردی است. ایشان قانوندان، ایثارگر، پزشک و دارای ارتباط با طیف وسیعی از افراد تاثیر گذار در کشور است.

بنابر این با توجه به این ویژگی ها که تاکنون هیچکدام از روسای قبلی بنیاد از آن برخوردار نبودند، ایشان می تواند بر اساس روابط و تجارب کاری خود در مجلس شورای اسلامی، نیازهای جامعه ایثارگری را احصا و اعتبارات مورد نیاز را برای جامعه عمل پوشاندن به خط مشی رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأمین کند.

سخن آخر اینکه با توجه به این ویژگی ها، رییس جدید بنیاد باید بر خلاف مدیران قبلی، مدیری تحول آفرین باشد نه اینکه خود را درگیر روال سنتی موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران کند و گرفتار روزمرگی گردد.

| محمد معرفی