تاریخ : 1400,دوشنبه 26 مهر20:30
کد خبر : 85974 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تشکیل کمیته بررسی و بروز رسانی قوانین ایثارگری در برنامه هفتم


تشکیل کمیته بررسی و بروز رسانی قوانین ایثارگری در برنامه هفتم

در بودجه سال ۱۴۰۱ ضمن اینکه اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران را همچنان باید ادامه دهیم و...

فاش نیوز - رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و به‌روزرسانی قوانین ایثارگری در برنامه هفتم توسعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی، با اشاره به منسوخ شدن برخی از قوانین، از ضرورت به‌روزرسانی قوانین ایثارگری خبر داد و اظهار داشت: در مورد آسیب شناسی قوانین ایثارگری، ما برنامه خاصی داریم که در جریان رسیدگی به قانون هفتم، در کمیته‌ای که تشکیل خواهد شد، نواقص و اشکالات در قوانین ایثارگری بررسی و برطرف شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران به‌روزرسانی قوانین ایثارگری و تامین اعتبارات برای مطالبات جامعه‌ی ایثارگری در برنامه توسعه هفتم کشور و لایحه‌ی بودجه 1401 را از دغدغه‌های نمایندگان ایثارگر مجلس یازدهم عنوان و تاکید کرد: فکر می‌کنم در بودجه سال 1401 ضمن اینکه اجرای قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران را همچنان باید ادامه دهیم و کار به‌جد انجام شود، بایستی نسبت به تامین اعتبارات برای پرداخت معوقات و مطالبات هم دقت کنیم.

رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی، تسری قانون اختصاص امتیازات جانبازان بالای 25 درصد به درصدهای پایین را منوط به تامین اعتبارات مورد نیاز عنوان و تاکید کرد: به عنوان نمایندگان ایثارگر مردم در مجلس شورای اسلامی، باید نسبت به تعیین تکلیف جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان دوران دفاع مقدس، در لایحه‌ی بودجه‌ی سال آینده فکر اساسی کنیم. همچنین در مورد اعتبارات، اگر چه کمبودهایی وجود دارد، اما باید برای این موضوع فکر کنیم.

| معرفی