تاریخ : 1400,سه شنبه 27 مهر19:15
کد خبر : 85977 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

جامعه ایثارگری جزو اولویت های بودجه است


جامعه ایثارگری جزو اولویت های بودجه است

باید تحول و شفاف سازی در بودجه بوجود بیاید و نوع نگاه پایدار به منابع، کاملا در بودجه تعریف شود تا یک بودجه واقعی بسته شود؛ بودجه ای که بتواند عملیاتی و حداقل ۹۰ تا ۹۵ درصد اجرایی شود و بتوان بر آن تکیه کرد...

فاش نیوز - رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس لحاظ شدن مطالبات و نیازهای جامعه ایثارگری را جزو اولویت های بودجه سال آینده عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که ستاد بودجه در سازمان برنامه و بودجه تشکیل و جلسات آن برگزار می شود، خاطر نشان کرد: ما در مورد جامعه ایثارگری مصوبات لازم را تاکنون در بودجه های سنواتی داشته ایم و جزو اولویت ما هم هست، چرا که بالاخره آنها هم به عنوان یک جامعه تاثیر گذار به نوعی در این بودجه قرار دارند.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیشتر بحث ها در رابطه با تبصره (2) و بند "و" فروش اموال و از این فبیل مسائل است که آن هم یک موضوع جدایی نیست و شبکه بهم پییوسته ای است که همه آنها را با هم باید در نظر بگیریم.

نماینده اداوار مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به موضوع لایجه بودجه زد و متذکر شد: در حال حاضر یک ستاد لایحه بودجه در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است و هفته ای سه جلسه برگزار می کند و بنده هم به عنوان رییس کمیسیون برنامه و بودجه در آن حضور پیدا می کنم که در آنجا یک مفاهمه ای بین ما و سازمان برنامه باشد تا بتوانیم یک همراهی هایی را با هم تا پایان زمانی که بودجه، مصوب و به قانون تبدیل شود داشته باشیم که تا پایان اسفندماه این همراهی و همکاری وجود داشته باشد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم هدف از تشکیل ستاد بودجه را تغییر ساختار و نوع نگاه دولتمردان به بودجه سال آینده عنوان کرد و افزود: نوع ساختار بودجه باید تغییر کند تا یک نگاه تحولی به بودجه 1401 وجود داشته باشد. در حال حاضر نیز در این نشست ها ما به کلیات ورود پیدا می کنیم. چرا که باید  تحول و شفاف سازی در بودجه بوجود بیاید و نوع نگاه پایدار به منابع، کاملا در بودجه تعریف شود تا یک بودجه واقعی بسته شود؛ بودجه ای که بتواند عملیاتی و حداقل 90 تا 95 درصد اجرایی شود و بتوان بر آن تکیه کرد. نه اینکه مثل بودجه 1400 که واقعا به آن اعتنایی نیست، باشد.

حاجی بابایی با بیان اینکه در ستاد بودجه نگاه ها و مولفه هایی که درساختار بودجه موثر است مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد اظهار داشت: باید در آینده بودجه را به شکلی ببندیم که دچار کسری مفرط  که بودجه را کاملا متوقف می کند نشویم. از طرف دیگر احکامی در بودجه مصوب شود که در واقع برای دولت صد در صد جنبه اجرایی داشته باشد؛ چرا که در حال حاضر در بودجه موارد گوناگونی داریم که دولت می تواند با اعمال آنها به شکلی حرکت کند که تقریبا مصوبه مجلس نادیده گرفته شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث های متفاوتی وجود دارد؛ اما با این وجود، همکاری خوبی بین کمیسیون برنامه مجلس با سازمان برنامه و بودجه آغاز و کارها به خوبی دنبال می شود، یادآور شد: در این چارچوب کارگروهی بنام کارگروه حقوق و دستمزد تشکیل شده است که بر مبنای عدالت در مورد پرداخت ها فکر کند؛ تا کشور از این بی سر و سامانی و وضعیتی که وجود دارد نجات پیدا کند. همچنین یک طمأنینه و اتقانی در کارکنان دولت و نظام بوجود بیاید که حداقل یک عدالت نسبی لااقل برای پرداخت ها وجود داشته باشد و ما مجبور نشویم هر سال مصوبات مجلس و دولت را در مورد جایگاه حقوق و دستمزدها بهم بریزیم.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در بهارستان تصریح کرد: الان بسیاری از سازمان ها و دستگاه ها حرف حساب دارند و این حرف حساب ها باید شنیده شود و ما به عنوان نمایندگان ملت باید حرف همه را بشنویم و بر این اساس، بین دولت و مجلس همکاری وجود داشته باشد؛ که خوشبختانه در حال حاضر وجود دارد. بر این مبنا باید به یک جمع بندی برسیم که دولت و مجلس با هم هماهنگ و با هم از مصوبات دفاع کنند و هم کار کارشناسی انجام دهند و بر اساس آن بودجه را ببندند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر دو موضوع برای ما حائز اهمیت است که عبارت از ادامه بودجه 1400 و بودجه سال 1401می باشد.

|معرفی