تاریخ : 1400,یکشنبه 25 مهر17:55
کد خبر : 85982 - سرویس خبری : اخبار

رییس بنیادشهید و امور ایثارگران به استفاده از ظرفیت های بالقوه نخبگان شاهد و ایثارگر تاکید کرد


رییس بنیادشهید و امور ایثارگران به استفاده از ظرفیت های بالقوه نخبگان شاهد و ایثارگر تاکید کرد

رییس بنیادشهید و امور ایثارگران از راه اندازی دو مرکز ارزیابی در بخش اقتصادی و مدیریتی و برگزاری آزمون های شناسایی نخبگان، به منظور استفاده از ظرفیت های بالقوه نخبگان شاهد و ایثارگر خبر داد.

فاش نیوز - رییس بنیادشهید و امور ایثارگران از راه اندازی دو مرکز ارزیابی در بخش اقتصادی و مدیریتی و برگزاری آزمون های شناسایی نخبگان، به منظور استفاده از ظرفیت های بالقوه نخبگان شاهد و ایثارگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما، رییس جمهور و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران، در نشست بررسی نقش نخبگان شاهد و ایثارگر در پویش جهادی تبیین حقایق و تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر، با اعلام این خبر، بر استفاده از ظرفیت های بالقوه نخبگان شاهد و ایثارگر تاکید کرد.

در نشست بررسی نقش نخبگان شاهد و ایثارگر در پویش جهادی تبیین حقایق و تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر که با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران صبح روز بیست و چهارم مهرماه در سالن شهید رسول زاده تشکیل شد، نخبگان حاضر به بیان مسایل و نقطه نظرات خود در حوزه کسب کار و اشتغال پرداختند.

در این نشست که صبح دیروز در تهران برگزار شد، نخبگان حاضر، به بیان مسایل و نقطه نظرات خود در حوزه کسب و کار و اشتغال پرداختند و سپس دکتر امیرحسین قاضی زاده هاشمی، ضمن تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(ع) گفت: نخبگان جهادی کسانی بودند که یا خودشان و یا پدرانشان نسبت به مسایل جامعه بی تفاوت نبودند. به فکر دفاع ازخاک و وطن بودند و این روحیه در جامعه همچنان جاری و ساری است و این وظیفه قانونی ماست که این ظرفیت بالقوه را طوری بالفعل کنیم که هم سازمان خود را از آن متنعم کنیم و هم جامعه، کل ملت ایران و جامعه جهانی از آن متنعم بشوند.  

وی ادامه داد: سرسلسله کارهای جهادی اینگونه را مرکز دانش پژوهان باید به خوبی توسعه و مفهوم گروه جهادی را هم توسعه دهد.  
رییس بنیادشهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به صحبت های نخبگان نیز گفت: من بسیار ناراحت شدم که برخی نخبگان گفتند "مدیران بنیاد انتقادپذیر نیستند" من در همین جا اعلام می کنم ما بزودی دو مرکز ارزیابی در بخش اقتصادی و مدیریتی را خواهیم داشت و در این زمینه آزمون هایی برگزار خواهد شد و با شناسایی نخبگان، یک بانک اطلاعاتی خواهیم داشت که اگر سایر سازمان ها هم نیاز داشتند می توانند به این بانک اطلاعاتی مراجعه و از آنها استفاده کنند.
قاضی زاده هاشمی همچنین گفت: از تشکل ها ونخبگان ایثارگر نیز می خواهیم به عنوان ناظری قوی موضوعات وفعالیت های بنیاد و موارد مربوط به ایثارگری را تحت نظر داشته و در واقع چشم ناظر بنیاد باشند.
رییس بنیادشهید و امور ایثارگران اضافه کرد: نخبگان شاهد و ایثارگر از افراد پیشروی جامعه هستند که می توانند برای حل مشکلات ایثارگری، فعالیت های بسیاری داشته باشند. برای نمونه عملکرد کسب 13رتبه زیر 100 کنکور سراسری سال جاری توسط ایثارگران بدون استفاده از سهمیه است.
قاضی زاده هاشمی همچنین با اشاره به نقش معاضدتی بنیاد نیز اضافه کرد: نقش معاضدتی نخبگان در جامعه  بسیار مهم است. در جامعه افرادی هستند که نیاز به کمک قشر نخبه و  ایثارگر دارند که نخبگان در این زمینه کمک خوبی می توانند باشند.

رییس بنیاد شهید تاکید کرد: در جامعه مشکل اشتغال توسط جامعه ایثارگری حل خواهد شد و با تشکیل کانون های کار آفرینی قطعا این معضل رفع می شود. باید زمینه اشتغال پایدار برای بخش خصوصی تهیه شود و بهترین افراد برای این اقدام نخبگان و ایثارگران خواهند بود.

دربخش دیگری از این نشست، دکتر عادل مهری، مدیرکل مرکز دانش پژوهان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سخنان کوتاه خود گفت: بسیاری از طرح ها و اقدامات ارائه شده از سوی مرکز و نخبگان ایثارگر، مشکلات جامعه و افراد را در حوزه های مختلف رفع کرده‌ است.
حسن سالاریه قایم مقام بنیاد ملی نخبگان نیز در این نشست بیان داشت: بنیاد ملی نخبگان برنامه هایی برای دانش آموزان مستعد در نظر گرفته است که یکی از آنها همراهی  و حضور این دانش آموزان در کنار نخبگان کشور است ونخبگان شاهد و ایثارگر نیز با توجه به خودساخته بودن می توانند در این زمینه مثمرثمر واقع شوند.
وی در ادامه تاکید کرد: همچنین بنیاد ملی نخبگان برنامه هایی را برای حمایت از هسته های پژوهشی، شناسایی نیازها و مشکلات کشور و تشکیل هسته های نخبگانی برای برطرف کردن آنها و برگراری رویدادهای رقابتی در جامعه مخاطبان دانشجو در نظر دارد که در این زمینه می توانیم از حضور وهمراهی دانشجویان شاهد و ایثارگر بنیادشهید استفاده کنیم.
گفتنی است در پایان این برنامه از سه تن از برپاکنندگان موکب های مجازی ایثارگران در اربعین حسینی تقدیر به عمل آمد.