تاریخ : 1400,یکشنبه 25 مهر16:56
کد خبر : 86011 - سرویس خبری : باغ بهشت

پیغام امام زمان (عج) برای شهید اشرفی اصفهانی



یکی از رزمندگان دفاع مقدس رویای صادقه‌ای دیده بود که آن را برای شهید اشرفی اصفهانی تعریف کرد، شهید اشرفی اصفهانی ضمن تائید این رویا آن را در نماز جمعه روایت کرد.

 
کد خبر: ۴۸۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ - 17October 2021
 

پیغام امام زمان (عج) برای شهید اشرفی اصفهانیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، صبح روز عملیات (مسلم بن عقیل)، نزدیکی‌های طلوع آفتاب که عده‌ای از رزمندگان و غیر رزمندگان مشغول نماز و دعا بودند، ناگهان یک گلوله توپ مزدوران بعثی در فاصله چندمتری چادر شهید اشرفی اصفهانی و دیگر شخصیت‌ها آمد که بر اثر آن یک وسیله نقلیه ارتش آتش گرفت.

پس‌ از این ماجرا فرمانده سپاه و ارتش پیغام دادند که باید آقای اشرفی از منطقه خارج شوند. چون محل شناسایی شده و هرلحظه احتمال خطر هست.

پیغام فرماندهان را برای ایشان آوردند. او در جواب فرمود «من از این محل نمی‌روم و آماده هرگونه مسئله‌ای هستم، زیرا خون من رنگین‌تر و جان من عزیزتر از این عزیزان رزمنده نیست. من باید تا پایان عملیات اینجا باشم.»

کار به‌جایی رسید که نماینده حضرت امام در سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام محلاتی، عبا و عمامه ایشان را برداشت و دست او را گرفت و از چادر بیرون برد و تا جلو اتومبیل هدایت کرد.

سپس ایشان را به کرمانشاه برد. شهید محراب این‌گونه عاشق جبهه‌ها بود و به رزمندگان عشق می‌ورزید.

پیغام امام زمان (عج) برای شهید اشرفی اصفهانی

دو روز از عملیات مسلم بن عقیل می‌گذشت. یکی از برادران پاسدار که در عملیات فتح‌المبین مجروح شده و از حضرت رضا (ع) شفا گرفته بود، برای مرتبه دوم در عملیات مسلم بن عقیل شرکت کرده و بر اثر موج انفجار در بیمارستان بستری بود.

او پس از بهبودی با وضع عجیب و غیرقابل وصفی به‌قصد ملاقات با آیت‌الله اشرفی، به منزل ایشان آمد. وقتی چشم این برادر پاسدار به آیت‌الله اشرفی افتاد، ناگهان ناله‌ای زد و گفت «آه»، سپس صدای گریه‌اش بلند شد.

پس از لحظاتی آرام گرفت و رو کرد به آقای اشرفی و اظهار داشت؛ من شب عملیات مسلم بن عقیل، امام زمان (ع) را در خواب دیدم و آن حضرت به من پیغامی دادند و فرمودند این پیغام را به آقای اشرفی بده و سفارش کن که ایشان در نماز جمعه به مردم بگوید.

متن پیام حضرت این بود که داستان شما رزمندگان اسلام مانند داستان‌هایی است که خداوند در سوره انفال، آیه ۸ تا ۱۲ بیان فرموده است. این آیات در رابطه با داستان جنگ بدر است که اولین جنگ بین اسلام و کفار و مشرکان در زمان پیامبر اتفاق افتاد.

چون عده مسلمان‌ها کم بود و تعداد مشرکان زیاد، مسلمان‌ها نگران بودند و استغاثه به خداوند کردند. خداوند تعداد یک هزار ملائکه را به کمک مسلمان‌ها فرستاد و آن‌ها از این نگرانی نجات پیدا کردند و در نتیجه مسلمین در این جنگ پیروز شدند.

موضوع دیگر اینکه لشکریان اسلام آب نداشتند و کفار طعنه به آن‌ها می‌زدند. خداوند باران شدیدی فرستاد و آن‌ها با آن آب، خود را تطهیر و از آب استفاده کردند.

آیه آخر رعبی است که خداوند از مسلمان‌ها در دل کفار قرار داد که باعث شکست آن‌ها شد.

آیت‌الله اشرفی اصفهانی دستور دادند قرآن بیاورند تا آیات را پیدا کنند. قرآن را باز کردند. آیات مزبور از سوره انفال را پیدا و دقایقی مطالعه کردند. آنگاه برادر پاسدار را در آغوش گرفتند و فرمودند «این خواب شما از رؤیا‌های صادقه است و واقعیت دارد و درست، جریان عملیات مسلم بن عقیل مانند جریان جنگ بدر است.

فرمایش امام عصر (عج) دلیل است بر بحق بودن رزمندگان اسلام و به ناحق بودن و کافر بودن آن‌ها. آنچه مهم است اینکه ما خود شاهد عملیات مسلم بن عقیل و باریدن باران در آن شب و پیروزی رزمندگان اسلام بودیم. این‌ها همه حاکی است که خواب برادر پاسدار از رؤیا‌های صادق بوده است.»

آنگاه شهید محراب درخواست کردند که جریان را خود در نماز جمعه بگوید که در هفته بعد، یعنی در آخرین نماز جمعه آیت‌الله اشرفی، بین نماز جمعه و عصر، جریان را برای نمازگزاران بیان کرد.

منبع:

۱-بهرامی، مهدی، شهدای محراب و دفاع مقدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، چاپ اول، ۱۳۹۷، صفحات ۳۵۷، ۳۵۸، ۳۵۹

 


منبع : دفاع پرس