تاریخ : 1400,چهارشنبه 28 مهر14:19
کد خبر : 86089 - سرویس خبری : باغ بهشت

شهید وحید: انقلاب باعث ماندگاری اسلام شده است



شهید ابوالقاسم وحید در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است «انقلاب باعث ماندگاری اسلام شده است، اگر انقلاب شکست بخورد دیگر خبرى از اسلام نخواهد بود.»

 

شهید وحید: انقلاب باعث ماندگاری اسلام شده است

«شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره‌ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

وصیت‌نامه شهید ابوالقاسم وحید

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

ما از اوییم و بازگشت همه به‌سوی اوست.

شکر و سپاس خدایى را که ما را هستى بخشید و از نعمت سلامتى عقل برخوردارمان کرد که راه خوب و بد را تشخیص داده و راه خوب را انتخاب کنیم. درود و سلام بیکران بر پیامبران خدا مخصوصاً پیامبر بزرگ اسلام و جانشینان برحقش و نایب عظیم‌الشان آنان یعنى امام عزیز این انسان نمونه در تاریخ که واقعاً این خود نعمتى بزرگ بود که خدا به این ملت مظلوم زیر ستم شاهنشاهى عطا فرمود؛ باید همه شکرگزار باشیم و قدر خودمان را بدانیم که در چه زمانى و با چه رهبرى عمرمان سپرى می‌شود.

سلام و درود بر شهداى اسلام، اسراى اسلام، معلولین و مجروحین انقلاب و جنگ تحمیلى و خانواده‌هاى محترم آنان و امت حزب‌الله، پس از درود‌ها و سلام‌ها چند جمله به‌عنوان وصیت‌نامه که معرف راه، هدف و مقصود بنده است می‌نویسم.

اى عزیزان، اى پدران و مادران، خواهران و برادران مسلمان و اى تمام کسانى که حتى چند درصد در رابطه با اسلام، انقلاب و کشور عزیزمان احساس مسئولیت دارید به هوش باشید که تمام کفر جهانى در مقابل اسلام قیام کرده و شیطان بزرگ تمام نیروهایش را علیه این انقلاب بسیج کرده و این هم بر هیچ کس پوشیده نیست، پس اینجا ما هم وظیفه‌مان روز به روز سنگین می‌شود.

اگر خداى نخواسته در این وظیفه کوتاهى و یا سستى به خودمان راه دهیم بلایى به سرمان خواهد آمد که چند برابر از رژیم گذشته بدتر است و نمونه آن را الان در فلسطین و لبنان و مراکش و عراق و جاهاى دیگر می‌بینیم و اگر زبانم لال این انقلاب شکست بخورد دیگر خبرى از اسلام نخواهد بود و دیگر خبرى از آزادى نیست.

باید جبهه را هر چه بیشتر از گذشته تقویت کنیم، اگر اسلام در این جنگ پیروز شود که ان‌شاءالله خواهد شد دنیا حساب دیگرى براى ما باز خواهد کرد؛ آن‌ها مسلماً نخواهند گفت که ایران براى خاک جنگید و صدام را شکست داد بلکه مى‌گویند ایران اسلامى دشمن آمریکا و شوروى و اسرائیل پیروز شد.

خیلى از کشورهاى دنیا به این موضوع واقف هستند و عده‌اى هم اعتراف کرده‌اند و بقیه هم بعد از پیروزى نهایى که ان‌شاءالله طولى نخواهند کشید مجبورند اعتراف کنند، حالا که تا اینجا پیش رفته‌ایم و همین پیشرفت ما بوده که مسلمین جهان آگاه شده‌اند و الان همه از رادیو و رسانه‌هاى گروهى می‌شنویم مسلمانان جهان آماده قیام هستند و فقط منتظرند ایران در این جنگ پیروز شوند و به کمک آنان برود که به امید خدا این کار خواهد شد.

پس با این وضعى که دنیا دارد و این موقعیتى که ما به دست آورده‌ایم و با رهنمودهاى پیامبرگونه حضرت امام حجت بر همه تمام است؛ وقتى امام عزیز می‌فرمایند که بر هر مکلفى دفاع واجب کفایى است؛ پس دیگر اى برادر مسلمان! جاى این نیست یک سرى مسائل توجیهى براى خودمان درست کنیم و بگوییم الحمدالله نیرو زیاد هست و احتیاج به ما نیست! اى مسلمان مواظب باش، فرصت از دست می‌رود و فقط افسوس خوردن باقى می‌ماند.

این چند روز زندگى دنیا خواهد گذشت و زندگى ابدى در آن دنیاست، توشه‌ای برگیرید براى آخرت به هوش باشید که زرق و برق دنیا شما را مشغول نسازد و روز قیامت وقتى شهدا با سربلندى می‌آیند خدمت سرورشان امام حسین (ع) شما سرافکنده نباشید پس تا دیر نشده به خود آیید.

این را هم بگویم اگر عده‌اى هم بی‌تفاوت که خیلى عده آنان در جامعه ما کم پیدا می‌شود، باشند و توجهى به جبهه نداشته باشند خدا خود وعده داده که لشکر حق پیروز است هر چند که کم باشند حتى در قرآن کریم هم می‌فرماید که بیست نفر از شما به دویست نفر از دشمن غالب است؛ این جنگ با پیروزى صد درصد اسلام تمام خواهد شد.

پدر و مادر عزیزم از اینکه حاصل زحمات چندین ساله خود را تقدیم اسلام می‌کنید مبادا کوچکترین ناراحتى به خود راه دهید، می‌دانم که صبر می‌کنید و از خدا می‌خواهم به شما صبر عطا فرماید و طول عمرى بابرکت از نعمت سلامتى برخوردارتان کند و شما هم این حقیر را حلال کنید و از خدا برایم طلب مغفرت کنید و از او بخواهید مرا در زمره شهدا قرار بدهد؛ و شما اى همسر مهربان و باوفایم خودت را آماده کن براى پذیرفتن مسئولیتى بس بزرگ، چون با نبودن من تو هم پدرى و هم مادر براى فرزندانم و این را می‌دانم که نبودن من براى شما سخت و رنج‌آور است ولى باید براى اسلام تحمل کنید و از حضرت زینب (س) قهرمان زنان سرمشق بگیرى و بچه‌ها را به‌طور احسن تربیت کنى که هر کدام آنان خدمتگذار خوبى باشند.

بار خدایا! پرچم پرافتخار اسلام را که با خون هزاران شهید آبیارى شده در سراسر جهان برافراشته بدار.

بار خدایا! این رهبر عزیز حضرت امام خمینى (ره) را ذخیره براى اسلام نگه بدار.

بار خدایا! بخواب رفتگان را بیدار کن و بیداران را یارى نما.

بارخدایا! تو خود شاهد باش نه ترس جهنم و نه شوق بهشت مرا به این راه کشانده؛ بلکه فقط به خاطر اینکه وظیفه اسلامى خود را انجام داده باشم به اینجا آمدم، تو خود به من گنهکار رحم کن و در آن دنیا با عدل و دادت با من رفتار نکن بلکه با عفو و بخشش رفتار کن.»

منبع: فارس


منبع : دفاع پرس