تاریخ : 1400,پنجشنبه 29 مهر16:41
کد خبر : 86103 - سرویس خبری : اخبار

لزوم پیگیری حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور



سردار کارگر در شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور مطرح کرد؛

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پروتکل‌های بهداشتی راهیان نور توسط وزارت بهداشت تایید شده است.

لزوم پیگیری حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور/ پروتکل‌های بهداشتی راهیان نور مورد تایید وزارت بهداشت است

 سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور امروز (پنج‌شنبه ۲۹ مهر) در جلسه شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور، اظهار داشت: اول باید اردوهای راهیان نور را از استان‌های همجوار با مناطق عملیاتی شروع کنیم، سپس از سایر استان‌ها آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه مراسم راهیان نور نباید بیش از این به تعویق بیفتد، گفت: ممکن است ویروس کرونا چند سال دیگر با ما باشد و ما می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سفرهای راهیان نور را شروع کنیم.

سردار کارگر افزود: در حال حاضر مجوز بازگشایی سینماها صادر شده است؛ اما به تازگی شاهد برگزاری نماز جماعت نیز هستیم، باید موضوع راه‌اندازی راهیان نور با جدیت پیگیری شود. وزارت بهداشت پروتکل‌های راهیان نور را تایید کرده است و مشکلی با برگزاری مراسم ندارد.

وی ادامه داد: قرارگاه راهیان نور دانش آموزی برای فراهم شدن شرایط حضور دانش آموزان در راهیان نور برگزار شود، راهیان نور نباید به صورت مجازی برگزار شود، در حال حاضر یادمان‌ها تعطیل نیست و زائران می‌توانند در این اماکن حضور یابند، اصل مراسم راهیان نور حضور در منطقه و لمس و درک آن محیط است که این موضوع به صورت مجازی میسر نمی‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی راهیان نور توسط وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا تایید شده است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور تصریح کرد: حضور شهردار جدید فرصت گرانبهایی است و امیدواریم حال و هوای تهران عوض شود و توجه بیشتری به مقوله دفاع مقدس شود، در اولین جلسه که با شهردار تهران داشتیم شهرداری تهران متولی یادمان شهدای کمیل و حنظله شد.

وی خاطرنشان کرد: قاعده کار این است که در شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور این یادمان مصوب شد و این کار با کمک شهرداری تهران انجام خواهد شد، شهرداری تهران باید متولی یادمان‌های بیشتری باشد، همچنین وزارتخانه‌ها باید پای کار بیایند و از یادمان‌ها حمایت و پشتیبانی کنند. نوکری در یادمان‌ها افتخار ماست، در وجب به وجب این یادمان‌ها خون شهدای گرانقدر ریخته شده است.

سردار کارگر بیان کرد: ۷۱ اثر دفاع مقدس ثبت ملی شده است و از ۵۸ یادمان حدود ۵۰ یادمان ثبت ملی شده است.

انتهای پیام/


منبع : دفاع پرس