تاریخ : 1400,پنجشنبه 13 آبان22:11
کد خبر : 86461 - سرویس خبری : استان ها

سفر رئیس بنیاد شهید به استان چهارمحال



معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور شرکت در یادواره شهدای شهرستان‌های لردگان و خان میرزا، افتتاح آسایشگاه جانبازان شهرکرد و دیدار با ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرد.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر روز چهارشنبه 12 آبان در نخستین روز از سفر دو روزه خود به استان چهارمحال و بختیاری با حضور در گلزار مطهر شهدای شهرستان لردگان نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص اهداف سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری گفت: 12 آبان سالگرد واقعه‌ای تاریخی است که بر اساس آن در سال 1365 شیرمردان لردگان با پای پیاده به سمت جبهه‌های نبرد رفتند و پس از یک هفته به جبهه رسیدند و در آنجا نیز حماسه‌های زیادی آفریدند. به همین مناسبت کنگره‌ای به منظور پاسداشت این واقعه برگزار می‌شود که در این کنگره حضور خواهیم یافت. فردا نیز دیدارهایی با مسئولان استان و خود ایثارگران معزز استان چهارمحال و بختیاری خواهیم داشت تا از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شویم.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص تبدیل گلزارهای مطهر شهدا به مراکز فرهنگی در کشور گفت: به تعداد گلزارهای کشور فضا برای مردم کشورمان وجود دارد تا از این سرمایه عظیم فرهنگی بهره‌مند شوند و تصمیم داریم به شکل مناسبی این گلزارها را پذیرای حضور بیشتر مردم کنیم.
معاون رئیس جمهور یکی از اولویت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه خدمات رسانی به ایثارگران را تأمین مسکن و اشتغال دانست و گفت: در زمینه تأمین اشتغال از دو ظرفیت استخدام در دستگاه‌های اداری و همچنین مراکز توانمندی اشتغال استفاده خواهیم کرد و در زمینه مسکن نیز سعی می‌شود موضوع از طریق طرح جهش مسکن که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در دستور کار دولت محترم قرار دارد پیگیری شود.
قاضی‌زاده هاشمی همچنین در یادواره شهدای شهرستان‌های لردگان و خان میرزا با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا گفت: با گذشت بیش از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهدیم که دشمنان دست از مزاحمت‌های خود بر نمی‌دارند و در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مشغول توطئه علیه کشورمان هستند و برای اینکه در مقابل کشورمان به اصطلاح خودی نشان دهند دست به هر کاری می‌زنند، اما با تمام این احوال همواره در پیشبرد اهداف خود ناکام مانده‌اند.
وی ادامه داد: امروز شاهد جنگ اراده‌ها هستیم و ملت ایران نشان داده است در زمینه اراده و ایستادگی از تمام دشمنان خود جلوتر هستند. نمونه این اراده و ایستادگی را نیز در 12 آبان سال 1365 شاهد بودیم که این مراسم به منظور پاسداشت آن برگزار شده است. ان‌شاءالله ما خادمان ایثارگران و خادمان فرهنگ ایثار و شهادت نیز بتوانیم با عزت و حرمتی که برای این فرهنگ برقرار می‌کنیم نسبت به این جریان باشکوه ادای دین کنیم.
معاون رئیس جمهور در ادامه بر لزوم افزایش کیفیت خدمات رسانی به ایثارگران تأکید کرد و گفت: امیدواریم با همراهی و همکاری تمام دستگاه‌ها بتوانیم به زودی شاهد کاهش مشکلات ایثارگران در بخش‌های مختلف باشیم.
گفتنی است رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به شهرستان لردگان با حضور در منازل خانواده معظم شهید «الیاس ارجمند» و جانباز گرانقدر 70 درصد «شیروان ولی زاده» با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
انتهای پیام/