تاریخ : 1400,شنبه 15 آبان12:35
کد خبر : 86484 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده ایثارگر مردم تویسرکان:

دولت و مجلس در باره ایثارگران کاملا" هماهنگ‌اند


دولت و مجلس در باره ایثارگران کاملا

این دولت تصمیم گرفته است که سالی یک میلیون مسکن در کشور ایجاد کند؛ بنابراین حتما در بخش مسکن از ایثارگران حمایت لازم خواهد شد...

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه از هماهنگی کامل دولت و مجلس در خصوص بودجه و اعتبارات ایثارگران خبرداد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدمهدی مفتح، نماینده ایثارگر مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی اختصاصی، درخصوص روند برنامه ریزی برای لایحه بودجه 1401 و جایگاه ایثارگران اظهار داشت: طی روزهای اخیر، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با مسئولین محترم سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم جلسات متعددی در کمیسیون برگزار کرده اند. همچنین در خود سازمان برنامه و بودجه، جلساتی را برگزار کرده ایم و ارتباط نزدیکی با دولتمردان اقتصادی داریم تا ان شاءالله بتوانیم با کمک مجلس و دولت، بودجه سال 1401 را با توجه به مشکلاتی که در تنظیم بودجه داریم جمع کنیم.

سخنگوی سابق کمیسیون تلفیق بودجه، با اشاره به هماهنگی دولت و مجلس در زمینه لحاظ شدن نیازمندی های جامعه ایثارگری ادامه داد: البته در جلسات ستاد بودجه که در سازمان برنامه تشکیل می شود، به طور مرتب تمام دوستان ما شرکت می کنند و یک هماهنگی کاملی بین کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه در حال ایجاد شدن است؛ تا ان شاءالله بودجه را با توجه به مشکلاتی که در حوزه اقتصاد وجود دارد، به شکل کارآمد و موثری ببندیم.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم تاکید کرد: بنابراین در حوزه ایثارگران موضوع به همین ترتیب است و یکی از پارامترهایی که در بودجه باید به آن توجه کرد، حوزه ایثارگران است. طبیعتا آنچه که نیازمندی های ایثارگران است و در بودجه باید دیده شود، ان شاءالله به بهترین نحو در بودجه سال 1401 لحاظ شود.

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت لایحه بودجه سال آینده متذکر شد: ما در سال 1401 با توجه به مشکلاتی که در حوزه درآمدها داریم، طبیعتا نمی توانیم بودجه را خیلی انبساطی ببینیم و باید متناسب با درآمدها هزینه برای آن تعریف کنیم و در حقیقت به تعبیری، هزینه هایی که در همه حوزه ها (نه فقط در حوزه ایثارگران) داریم، با توجه به درآمدها تعدیلش کنیم.

نایب رئیس فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده باید به هزینه های ضروری تر بیشتر توجه کنیم. چرا که بالاخره با محدودیت های متعددی که داریم، باید بتوانیم در حوزه ایثارگری که حق بزرگی به گردن همه ملت دارند، در بالاترین حد ممکن خدمت ارائه دهیم.

 سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم در پاسخ به مواردی مانند وام مسکن در لایحه بودجه سال آینده، خاطرنشان کرد: هنوز لایجه بودجه سال 1401 به صورت کامل تنظیم نشده است اما طبیعتا باید این موارد همانند سال های گذشته وجود داشته باشد. به خصوص این دولت تصمیم گرفته است که سالی یک میلیون مسکن در کشور ایجاد کند. بنابراین حتما در بخش مسکن از ایثارگران حمایت لازم خواهد شد.

*معرفی