تاریخ : 1400,چهارشنبه 26 آبان16:55
کد خبر : 86735 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

در دیدار با نمایندگان فراکسیون شاهد

قاضی‌زاده بر افزایش کیفیت قوانین ایثارگری تأکید کرد


قاضی‌زاده بر افزایش کیفیت قوانین ایثارگری تأکید کرد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد ۴۵ روزه خود را به نمایندگان ایثارگر مجلس ارائه کرد...

فاش نیوز - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی گزارشی از عملکرد 45 روزه خود را به نمایندگان ایثارگر مجلس ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سمیه محمودی، نماینده ایثارگر حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان در مجلس یازدهم با اشاره به دعوت فراکسیون فرزندان شهدا (شاهد) از آقای قاضی زاده هاشمی برای استماع برنامه‌ها و ارائه گزارش عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: در این نشست که در محل فراکسیون شاهد برگزار شد و از ساعت 30/6 تا 10 شب ادامه داشت، آقای قاضی زاده هاشمی و معاونان بنیاد شهید گزارشی از عملکرد 45 روزه خود را به سمع و نظر نمایندگان ملت رساندند.

محمودی، نماینده شهرضا و رئیس فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی در خصوص محورهای نشست مشترک نمایندگان ایثارگر با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در این نشست که رئیس "بانک دی" و "رئیس صندوق اندوخته شاهد" نیز حضور داشتند، آقای قاضی زاده هاشمی گزارشی از اقدامات بنیاد شهید ارائه کرد و در ادامه جلسه مقرر شد که نمایندگان ایثارگر، مسائل و موضوعات ایثارگری را مطرح کنند که با توجه به کمبود وقت، چند تن از نمایندگان به طرح مسائل و موضوعات پرداختند.

نماینده ایثارگر دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به دلیل اینکه این نشست، نخستین دیدار چهره به چهره نمایندگان ایثارگر مجلس با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود و تا ساعت  10شب به طول کشید مقرر شد که یک جلسه تخصصی با حضور معاونان بنیاد در آینده نزدیک برگزار شود.

رئیس فراکسیون شاهد مجلس شورای اسلامی متذکر شد: موضوعاتی از قبیل درصدها، رزمندگان و جانبازان معسر، مسکن، اشتغال و تبدیل وضعیت، به عنوان محورهای نشست مشترک نمایندگان ایثارگر مجلس با رئیس بنیاد شهید مطرح شد و آقای قاضی زاده هاشمی نیز توضیحاتی ارائه کرد.

وی تنوع سئوالات نمایندگان و مدت زمان کوتاه 45 روزه تصدی آقای قاضی زاده هاشمی به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را در نشست مشترک مجلس و بنیاد شهید مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به این دو موضوع، اخذ نتیجه و امکان جمع بندی کامل موضوعات براحتی میسر نیست. اما ارائه گزارش آقای قاضی زاده هاشمی در مورد سرکشی‌ها و پیگیری مسائل جامعه ایثارگری بد نبوده است و به نظر من در این چارچوب ما باید زمان بدهیم تا بتوانیم از آن خروجی مورد نظر را بگیریم.

رئیس فراکسیون شاهد مجلس یازدهم در پاسخ به این سئوال که آیا در خصوص جایگاه ایثارگران در لایحه بودجه 1401 توسط رئیس بنیاد شهید سخنی به میان آمده یا نه متذکر شد: قرار شد که هم در لایحه بودجه و هم در برنامه هفتم توسعه، مجلس و بنیاد شهید هماهنگ عمل و از طرح‌های ایثارگری حمایت کنیم. البته همانطور که خود ما هم معتقدیم، باید تعداد قوانین ایثارگری را کم کنیم و در مقابل، کیفیت آنها را بالا ببریم و تاکید داشتیم که که قوانین گذشته ایثارگری تنقیح و بروز رسانی شود.

| معرفی