تاریخ : 1400,شنبه 06 آذر18:05
کد خبر : 86918 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج صورت گرفت

اقدامات جهادی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز در استان بوشهر


اقدامات جهادی گروه جهادی ایثارگران بدون مرز در استان بوشهر

هفته بسیج بهترین فرصت بود تا "گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر" با حضور در شهر دالکی، روستای بنه جابری، روستای چاهکوتاه و شهر بوشهر به محرومان خدمت رسانی کنند...

فاش نیوز - روستای بنه جابری، چاه کوتاه و شهر دالکی در هفته بسیج میزبان گروه جهادی ایثارگران بود که با اقدامات جهادی خود محرومیت ها را برطرف کردند..

هفته بسیج یادآور رشادت های دلاورمردان دورران دفاع مقدس است. وقتی مقام معظم رهبری خطاب به جهادگران بسیجی فرمودند" کارتان با ارزش است و سپاس امثال من حق مطلب را ادا نمی کند، سپاس خدا نصیب تان باد" می توان از این سخنان به خوبی به اهمیت جایگاه و نقش کار گروه های جهادی و تاثیر آنها در شکوفایی استعدادها در روستاها و حاشیه شهرها پی‌برد.

در همین راستا هفته بسیج بهترین فرصت بود تا "گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر" با حضور در شهر دالکی، روستای بنه جابری، روستای چاهکوتاه و شهر بوشهر به محرومان خدمت رسانی کنند.

حضور در اردوی جهادی در روستای بنه جابری از توابع شهرستان دشتستان و توزیع لوازم التحریر، اسباب بازی، بسته های شیرینی و شکلات و برگزاری مسابقه فرهنگی و سرگرمی میان دانش آموزان مدرسه روستا از جمله این اقدامات بود.

همچنین توزیع بسته های معیشتی و غبار روبی مرقد مطهر تنها شهید روستا، تجلیل از مقام معلم -آقای نیکبخش- و احصأی مشکلات بنه جابری از قبیل نداشتن طرح هادی، خانه بهداشت، عدم وجود روحانی مقیم، جهت اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسمات مذهبی و  تکمیل نشدن تنها مدرسه روستا،از اقداماتی بود که جهت انعکاس به مسئولان در این اردوی جهادی صورت گرفت.

در ادامه فعالیت، اعضای گروه در شهر دالکی، با حضور در منزل یکی از اهالی با مشکلات آنها آشنا شدند. همچنین دیدار با دو رزمنده گمنام و پیش‌کسوت دفاع مقدس -محمد پور حمزه در روستای چاه کوتاه از توابع بخش مرکزی بوشهر و محمود شهسوار رزمنده پیش کسوت محله دواس شهر بوشهر- از دیگر برنامه های گروه جهادی ایثارگران بدون مرز استان بوشهر در هفته بسیج بود.

در این دیدار که فرمانده حوزه بسیج امام علی(ع)محله دواس نیز حضور داشت، بسیجی رزمنده محمود شهسوار خاطراتی از رشادت‌های رزمندگان این محله قدیمی شهر بوشهر در دوران دفاع مقدس بیان کرد. هر چند که ضروریست خاطرات شفاهی این رزمندگان جمع‌آوری و در قالب کتابی تحت عنوان نقش محله دواس در دوران انقلاب و دفاع مقدس برای آیندگان منتشر شود.

در پایان این دیدار، به رسم یاد بود با اعطای لوح تقدیر و هدایایی، از این دو رزمنده پر افتخار دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

گزارش از رضا علامه‌زاده