تاریخ : 1400,چهارشنبه 10 آذر13:25
کد خبر : 87023 - سرویس خبری : معرفی کتاب

«الفبای شهادت»



کتاب «الفبای شهادت» شامل مجموعه آثار برگزیده همایش بین‌المللی «نیمکت‌های سوخته»، توسط انتشارات «معبر آسمانی» به چاپ رسیده است.

 

 از تبریز، کتاب «الفبای شهادت» شامل مجموعه آثار برگزیده همایش بین‌المللی «نیمکت‌های سوخته»، به کوشش «مریم جلیلی» و «لیلا مهین حسین‌نیا» توسط انتشارات «معبر آسمانی» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، به چاپ رسیده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب نوشته شده است:

 

 

وقایع بلندی که در تاریخ هشت سال نبرد حق علیه باطل در سرزمین آسمانی ایران به وقوع پیوسته، بسیار بیشتر از آن است که بتوان در چهارچوب قلم جایشان داد؛ اما ضرورت حفظ و حراست و نیز انتشار این وقایع، امانت بزرگی است بر دوش نسل امروز؛ چراکه ارتباط دیروز و فردای این سرزمین با امروز رقم خواهد خورد. ثبت و ضبط وقایع مربوط به هشت سال دفاع مقدس از مهم‌ترین وظایفی است که اهالی قلم بر دوش خود احساس می‌کنند.

جنایت تاریخی صدام در حق دبیرستان دخترانه «زینبیه» و دبستان «ثارالله» شهر «میانه» از جمله دردناک‌ترین رویداد‌های تاریخ هشت سال دفاع مقدس است. دانش‌آموزانی که در ۱۲ بهمن سال ۱۳۶۵ بی‌گناه پشت نیمکت‌های این مدرسه به خاک و خون کشیده شدند، نشانه‌های حقانیت جبهه ایران اسلامی بودند.


منبع : دفاع پرس