تاریخ : 1400,شنبه 13 آذر13:55
کد خبر : 87064 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

سایت نزدیک به مخالفان بشار اسد:

ائتلاف آمریکا در سوریه ۳ هزار غیرنظامی از جمله ۱۰۰۰ کودک را کشته است



مدیر یک پایگاه خبری نزدیک به معارضان سوریه فاش کرده که ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در بحبوحه جنگ سوریه بیش از 3 هزار شهروند این کشور از جمله 1000 کودک را به خاک و خون کشیده است.
آمریکا در سال 2014 به بهانه مبارزه با داعش، ائتلافی تشکیل و شروع به بمباران زیرساخت‌های سوریه کرد. در این بین حتی کمک‌های تسلیحاتی و نظامی هم برای داعش ارسال کرد که پس از رسانه‌ای شدن یکی دو مورد از آنها مدعی شد، آنها را به اشتباه برای تکفیری‌ها ارسال کرده است.
آمریکا در قالب این ائتلاف حملات غیر قانونی زیادی به سوریه انجام داد و توانست بخش‌هایی از شمال و شمال شرق سوریه را اشغال کند. غارت نفت سوریه در کنار حمایت از شبه نظامیان مخالف دمشق از جمله اهداف آمریکا به شمار می‌رود که رفته رفته عیان شد تا جایی که ترامپ بارها اعتراف کرد، به خاطر نفت سوریه است که در این کشور حضور دارند. حالا «فضل عبد الغنی» مدیر وبگاه سازمان موسوم به «الشبکه السوریه لحقوق الانسان» (نزدیک به معارضان) در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «عربی۲۱» به گوشه‌ای از جنایت‌های ائتلاف آمریکا در سوریه پرداخته است. مدیر این پایگاه خبری در این خصوص اظهار داشته که از جمله مهم‌ترین کارشکنی‌های نیروهای ائتلاف، کشتار خارج از چارچوب قانون در سوریه بوده است. فضل عبدالغنی گفته، شمار غیرنظامیانی که به دست ائتلاف در سوریه کشته شده‌اند، از مرز 3 هزار نفر عبور کرده است که یک سوم آنها کودک بوده‌اند. به گفته «عبدالغنی» جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به صورت پراکنده محل اسکان غیرنظامیان را هدف قرار می‌دادند و اماکن حیاتی را ویران می‌کردند که این اقدام جنایت جنگی محسوب می‌شود. وی همچنین گفته که حمایت ائتلاف آمریکایی از شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که مرتکب جنایت شده‌اند، نیز کارشکنی به حساب می‌آید و نیروهای ائتلاف مسئول بی‌خانمان شدن صدها هزار سوری هستند.
این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که روزنامه «نیویورک تایمز» به‌تازگی با انتشار نتیجه تحقیقاتی فاش کرد که گروهی از نظامیان آمریکایی درباره انجام دو حمله در باغوز سوریه که در سال ۲۰۱۹ انجام شده است، پنهان کاری کرده‌اند؛ اقدامی که در پی آن، ۶۴ زن و کودک سوری کشته شدند. پس از انتشار این گزارش، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا برای حفظ ظاهر هم که شده از یکی از ژنرال‌های این کشور خواست که ظرف مدت زمان مشخصی تحقیقاتی را در این خصوص انجام دهد و نتیجه را گزارش کند.
مصالحه 10 هزار مخالف با دولت سوریه
از سوی دیگر منابعی در این کمیته‌های امنیتی سوریه به خبرگزاری اسپوتینک گفته‌اند تعداد افرادی که طی هفته اخیر در شهر المیادین واقع در استان دیرالزور با دولت آشتی کرده‌اند به هزاران نفر افزایش یافته است. طبق اعلام این کمیته‌ها، طی همین چندهفته گذشته چیزی بیش از 3 هزار و ۵۰۰ نفر از این نیروها بازگشته‌اند. کمیته مذکور اخیرا به وضعیت 6 هزار و ۵۰۰ نفر در مرکز دیرالزور رسیدگی کرده است و با این احتساب، تعداد کل افرادی که به وضعیتشان رسیدگی شده، به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است. این افراد تحت تعقیب دولت سوریه قرار داشته‌اند.
این کمیته در هفته آینده به شهر مرزی بوکمال بین سوریه و عراق منتقل خواهد شد. چند کمیته دیگر نیز عازم شمال و غرب دیرالزور خواهند شد تا تعداد بیشتری بتوانند از مصالحه استفاده کنند. به کسی که به وضعیتش رسیدگی می‌شود، مدرکی داده می‌شود که بر اساس آن، تعقیب وی از سوی نهادهای امنیتی به پایان می‌رسد.