تاریخ : 1400,یکشنبه 14 آذر12:51
کد خبر : 87101 - سرویس خبری : زنگ خاطره

زندگی دوروزه با جنازه



همسنگر| زندگی دو روزه با جنازه/ لحظاتی نفس‌گیر از مقاومت رزمندگان دفاع مقدس + فیلم

جمعی از رزمندگان دفاع مقدس در گفت‌وگوی تصویری با خبرگزاری تسنیم به ماجرای عملیات تکمیلی کربلای۵ که باعث رعب و وحشت صدامیان شده بود، اشاره کردند.

 مجید جعفری، رضا فرج‌زاده، احمد صالحی و محسن عابدی از فرماندهان و رزمندگان گردان ادوات لشکر 27 محمد رسول‌‌الله(ص) با حضور در خبرگزاری تسنیم، به ماجرای عملیات غافلگیرانه این گردان در تکمیل و رسیدن به اهداف عملیات کربلای5 پرداختند.

در این گفت‌وگو به دژ قدرتمند رژیم بعث به‌نام «نونی‌ها» اشاره شد که این سنگرها به‌صورت حرف «ن» احداث شده بود که فتح و از بین بردن این سنگرها و دژها کار بسیار دشواری محسوب می‌شد، هرچند اگر یکی از این سنگرهای نونی به تصاحب رزمندگان اسلام در می‌آمد، نونی‌های دیگری در راه بودند که از نونی‌های دیگر پشتیبانی می‌کردند.

به‌هرحال رزمندگان جبهه حق علیه باطل با تلا‌ش‌های فروان توانستند «نونی صفر» را فتح کنند و برای فتح سایر سنگرها مجبور بودند مدتی در «نونی صفر» حضور داشته باشند تا به سایر «نونی‌ها» دسترسی پیدا کنند، در این کانال‌ها و سنگرها جنازه‌های متعددی از دشمن روی زمین افتاده بود که از زندگی دوروزه کنار این جنازه‌ها حکایت داشت، حکایتی که بسیاری از رزمندگان از آن اطلاع نداشتند، اما پس از ساعت‌ها مبارزه از بوی تعفن جنازه‌ها و همنشینی متوجه می‌شوند که کنار جنازه‌ها حضور دارند. هرکدام از آنها خاطرات جالبی از عملکرد گردان ادوات لشکر 27 دارند که شنیدن آن خالی از لطف نیست،


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم