تاریخ : 1400,یکشنبه 21 آذر14:40
کد خبر : 87119 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

قاضی زاده هاشمی در نشست مشترک با نمایندگان ایثارگر مجلس خبر داد:

تفاهم‌نامه واگذاری خودرو به جانبازان با ایران‌خودرو و سایپا امضا می شود


تفاهم‌نامه واگذاری خودرو به جانبازان با ایران‌خودرو و سایپا امضا می شود

نشست مشترک نمایندگان ایثارگر مجلس با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بهارستان برگزار شد...

فاش نیوز - رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از امضای تفاهم‌نامه با ایران‌خودرو و سایپا برای واگذاری خودرو به جانبازان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نشست مشترک نمایندگان ایثارگر مجلس با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در بهارستان برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی کیا، نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب، در خصوص مسائل مطرح شده در نشست مشترک مجلس و بنیاد اظهار داشت: در این نشست که آقای قاضی زاده هاشمی و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند، ابرچالش‌های موجود در جامعه ایثارگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: بحث‌هایی مانند جانبازی، تجدید کمیسیون‌ها، درصد‌ها، تسری امتیازات درصد‌های بالا به پائین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت اما ابر چالشی که الان بنیاد شهید با آن مواجه است موضوع کمبود اعتبار است.

نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه موضوع کمبود اعتبارات هر بار به دلیل افزایش جمعیت این جامعه حادث می‌شود، چرا که این جامعه رو به کاهش نیست و در حال افزایش است. چرا که ما به طبع، جامعه ایثارگران را به آنها الحاق می‌کنیم و از سوی دیگر افزایش حقوق‌ها به طور مثال جانبازان معسر را به آنها ملحق کرده‌ایم.

نماینده دوره‌های نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در نهایت در این نشست قرار شد پیش‌نهادات جامعه ایثارگری برای لحاظ در بودجه سال 1401 از سوی بنیاد شهید به فراکسیون ایثارگران ارائه شود که تا آنجا که نمایندگان ایثارگر در توان دارند، آن را پیگیری و در بودجه سال آینده لحاظ کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه مجلس برای واگذاری خودرو به جانبازان بالای 50 درصد متذکر شد: آقای قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست اظهار داشت که درحال امضای یک تفاهم نامه با ایران‌خودرو و سایپا برای واگذاری خودرو به جانبازان هستیم. مشکل اصلی در تامین و نحوه دریافت تسهیلات بانکی و محاسبه سود آن است، که ان‌شاالله به سر انجام مناسبی خواهد رسید.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی متذکر شد: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به ارائه لایحه بودجه سال 1401 به مجلس شورای اسلامی در هفته آینده از ارتباط تنگاتنگ بنیاد و نمایندگان ایثارگر مجلس برای حل و فصل مشکلات و رفع موانع موجود برای جامعه ایثارگری خبر داد.