تاریخ : 1400,شنبه 27 آذر15:15
کد خبر : 87363 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

دغدغه اشتغال و تسری درصد بالا به زیر ۲۵درصد


دغدغه اشتغال و تسری درصد بالا به زیر ۲۵درصد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، توجه به اشتغال فرزندان ایثارگران و تسری درصدهای بالای جانبازان به درصدهای پائین را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خواستار شد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، توجه به اشتغال فرزندان ایثارگران و تسری درصدهای بالای جانبازان به درصدهای پائین را در لایحه بودجه 1401 خواستار شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «علی رضایی» نماینده مردم کنگاور گفت: در لایحه بودجه سال 1401 دو مطلب می‌توانست برجسته شده و انجام بشود که متاسفانه این‌طور نشده است. توجه به جانبازان زیر 25درصد و رزمندگان زیر شش ماه از نظر دریافت حقوق که متاسفانه حقوق پرداختی به این قشر بسیار اندک و ناچیز است.

وی اضافه کرد: جامعه ایثارگری از ما نمایندگان، در مجلس انقلابی توقع دارد که به فکر آنها باشیم. موضوع دیگر اشتغال فرزندان ایثارگری است. اشتغال فرزندان ایثارگران در حال حاضر تبدیل به دغدغه اصلی جامعه ایثارگری و ایثارگران شده است.

عضو کمیسیون ایثارگران مجلس یازدهم ادامه داد: توقع ما این بود که دولت سیزدهم پیش از گذشته به این موضوع توجه کرده و در لایحه بودجه 1401 آن را لحاظ کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در موضوع ایثارگران، ما توقع داشتیم که دولت توجه بیشتری به جامعه ایثارگری در لایحه بودجه 1401 داشته باشد؛ چراکه دولت و مجلس نسبت به جامعه ایثارگری مدیون است.

 عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مورد طرح‌ها و لوایح ایثارگری، کمبود منابع، مانع اصلی به شمار می‌رود و در این خصوص دولت کمبود منابع مالی را در این خصوص مطرح کرده است.

نماینده مردم کنگاور که خود از جانبازان دوران دفاع مقدس است؛ متذکر شد: توقع ما این بود که در لایحه بودجه سال آینده توجه بیشتری به جانبازان زیر 25 درصد شود و امتیازات جانبازان درصد بالا به آنها تسری داده شود. در این خصوص نمایندگان ایثارگر مجلس یازدهم انتظار داشتند که طرح تسری و امتیازات انجام شود، اما متاسفانه رئیس سازمان برنامه و بودجه کمبود منابع مالی و اعتبارات را در مجلس مطرح کرده است.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون تبدیل وضعیت و فراهم شدن بستر اشتغال فرزندان ایثارگران تبدیل به یک چالش در جامعه ایثارگری شده است و این موضوع لزوم توجه هرچه بیشتر دولت را می‌طلبد.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم در خصوص ضرورت رسیدگی به معیشت رزمندگان و جانبازان "معسر" متذکر شد: متاسفانه این قشر با وجود حضور جانانه در جبهه ‌های نبرد حق علیه باطل، در حال حاضر فاقد شغل و از لحاظ معیشت در مضیقه مالی قرار دارند و باید به معیشت آنها توجه جدی شود.

وی در پایان تصریح کرد: نمایندگان ایثارگر مجلس توقع داشتند که در لایحه بودجه 1401 منابع مالی مورد نیاز جامعه ایثارگری تامین و موضوعاتی مانند اشتغال، معیشت، درمان، مسکن پس از چهار دهه حل و فصل شود.

 

*معرفی