تاریخ : 1400,دوشنبه 29 آذر15:30
کد خبر : 87416 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات و معوقات ایثارگران


۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات و معوقات ایثارگران

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از ضرورت اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبارات مالی برای پرداخت معوقات و مطالبات جامعه ایثارگری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

فاش نیوز- عضو فراکسیون ایثارگران مجلس، از صرورت اختصاص 15 هزار میلیارد تومان اعتبارات مالی برای پرداخت معوقات و مطالبات جامعه ایثارگری در لایحه بودجه سال 1401 خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "صدیف بدری" نماینده ایثارگر مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی، با اشاره به برخی تبصره های ایثارگری در لایجه بودجه 1401 خاطرنشان کرد: بودجه ایثارگران در دولت سیزدهم به نسبت سال های گذشته خوب دیده شده اما کافی نیست و حدود 15 هزار میلیارد تومان پول می خواهد تا دولت بتواند مطالبات و معوقات گذشته را در سال 1401 پرداخت کند. هرچند که متاسفانه این موضوع در بودجه سال آینده به صورت مطلوب دیده نشده است.

 نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت به روز رسانی قوانین ایثارگری و تغییر در اختصاص اغتبارات مالی برای جامعه ایثارگری متذکر شد: امیدوارم با همکاری سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی، چکش کاری هایی صورت بگیرد و عقب افتادگی های قوانین موجود از حیث بودجه در کمیسیون تلفیق لحاظ شود.

 عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث بیکاری فرزندان ایثارگران و ضرورت فراهم شدن بستر اشتغال آنان اشاره کرد و تاکید کرد: در مورد دغدغه اشتغال فرزندان ایثارگران، دولت باید در اجرا این موضوع را در نظر داشته باشد. چرا که هر نوع استخدامی اعم از قبیل شرکتی، حجمی، قراردادی، ساعتی و... در مورد فرزندان ایثارگران باید با توجه به درصدهای قانونی ایثارگران مراعات شود.

 نماینده دوره دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در پایان با انتقاد از اهمال و بی توجهی برخی از دستگاه های دولتی و غیر دولتی در اجرای مصوبه قانونی تبدیل وضعیت در سال 1400 یادآور شد: متاسفانه بسیاری از دستگاه ها مصوبه قانونی تبدیل وضعیت و اشتغال فرزندان ایثارگران را که بر مبنای آن نیروهای، شرکتی، حجمی و یا قرار دادی باید تبدیل وضعیت شوند، مراعات نمی کنند و در این چهارچوب دستگاه های نظارتی باید به موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

*معرفی