تاریخ : 1400,شنبه 04 دي14:17
کد خبر : 87556 - سرویس خبری : معرفی کتاب

کتاب گویای «سینای شلمچه» منتشر شد



کتاب گویای «سینای شلمچه» منتشر شد

کتاب گویای «سینای شلمچه» تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

 به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس کتاب گویای «سینای شلمچه» به نویسندگی طاهر مؤذن و به تهیه‌کنندگی حدیث حسن‌پور، صداگذاری علی فضیلت، صداپیشگی و روایت حمید یزدانی ابیانه در 830 دقیقه تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

آنچه برای نسل باقی‌مانده از دوران دفاع مقدس دارای اهمیت بسیار است، شناخت دقیق ارزش‌های نشئت‌گرفته از آن و همچنین استمرار و حفظ این ارزش‌هاست. کتاب «سینای شلمچه»، با روایتی جذاب داستان‌هایی از جنگ و جبهه را برای‌مان به تصویر می‌کشد.

طاهر مؤذن، در کتاب «سینای شلمچه»، خاطراتش از دوران جنگ تحمیلی را روایت می‌کند. او حال و هوای جبهه‌ها و رزمندگان، روحیه‌ی شهادت‌طلبی و ایثار و همچنین صحنه‌هایی از جنگ را به‌خوبی در این کتاب به تصویر می‌کشد. کتاب «سینای شلمچه» از عزیمت راوی به جبهه پس از نخستین مرخصی آغاز می‌شود و با موضوعات ذیل ادامه می‌یابد: رزم کوهستانی، شروع عملیات، قرار گرفتن در محاصره و عقب‌نشینی، حملات هوایی دشمن، جزئیات درگیری با نیروهای عراقی برای فتح و حفظ یک قله، یادی از شهیدان، جابجایی نیروها، نجات یافتن معجزه‌آسا، عضویت در گردان اطلاعات و عملیات، جنگ در زمستان و مناطق برف‌گیر و سرد، شرکت در فتح فاو، مجروح شدن و اعزام برای معالجه به آلمان، و سرانجام، پایان جنگ.

کتاب «سینای شلمچه»، در سال 1380 توسط انتشارات مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شده است.


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم