تاریخ : 1400,شنبه 11 دي14:25
کد خبر : 87696 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

ایثارگران ارمنی در طول دفاع مقدس مردانه جنگیدند



ایثارگران ارمنی در طول دفاع مقدس مردانه جنگیدند

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: عزیزان ارمنی در طول دفاع مقدس هم در کنار دیگران مردانه جنگیده‌اند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و برای تمامیت ارزی کشور، انقلاب و استقرار کشورشان فدا کرده‌اند.

 امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در گفتگو با تسنیم با اشاره به زنده نگه داشتن یاد شهدا، گفت: بزرگان ما به ما آموخته‌اند که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. در طول هشت سال دفاع مقدس و همچنین قبل از این سال‌ها و بعد از آن، عزیزان ارمنی با ما در ارتش خدمت کردند و همیشه دیده‌ایم آن‌ها افرادی منظم و مرتب و پا در رکاب بوده‌اند. افرادی که با دل و جان به میهن خود خدمت کرده‌اند.

وی افزود: در طول دفاع مقدس هم در کنار دیگران مردانه جنگیده‌اند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و برای تمامیت ارزی کشور، انقلاب و استقرار کشورشان فدا کرده‌اند و در این راه به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند. ما که امروز مانده‌ایم و در کشوری که امنیت سطح بالایی دارد زندگی می‌کنیم، باید بدانیم این امنیت به برکت خون همین شهداست.

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد: امروز بیاییم و با سرکشی به هموطنان ارمنی خود یاد شهدای آن‌ها را زنده نگه داریم. رفتار ما در این موضوع در انسجام، همدلی، هم‌افزایی و مهربانی به یکدیگر بسیار موثر است.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با تسنیم با اشاره به آغاز سال نو میلادی گفت: همینطور که در ابتدای هر سال از مقدس ترین اشخاص، بزرگان و عزیزانمان دید و بازدید می‌کنیم باید بدانیم هیچ شخصیتی عزیزتر و برجسته‌تر از مقام شهید نیست و باید به دیدار این عزیزان نیز برویم.

وی افزود: ما سال نو میلادی را به برادران خودمان در جامعه ارمنی کشور تبریک می‌گوییم و یاد شهدا و جانبازان و آزادگان ارمنی را پاس می‌داریم که در کنار برادران خود در عرصه دفاع مقدس جنگیدند و در این راه اسیر و جانباز شده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در بین این عزیزان هم شهید داریم هم جانباز 70 درصد و آزادگانی که هشت سال اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث را تحمل کردند. هرکجا سختی بوده این بزرگواران در کنار برادران مسلمان خود حضور داشته و از کیان وطن دفاع کرده‌اند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین اضافه کرد: ما وظیفه داریم در چنین ایامی به یاد قهرمانان خود باشیم و بزرگداشت آن‌ها را به جا بیاوریم انشاءالله این افراد الگوی خوبی هستند که باید به مردم معرفی کنیم.

وی با اشاره به تعداد شهدای اقلیت دینی در کشور گفت: در دوران دفاع مقدس 90 شهید مسیحی، 22 شهید زرتشتی، 10 شهید کلیمی و 450 شهید از سایر ادیان کشور داده‌ایم.


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم