تاریخ : 1400,پنجشنبه 16 دي13:56
کد خبر : 87808 - سرویس خبری : بین الملل

بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید«سلیمانی» در تاجیکستان/تصاویر


بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید«سلیمانی» در تاجیکستان/تصاویر

همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر «دوشنبه» برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت شهید«سلیمانی» در تاجیکستان+تصاویر

به گزارش خبرنگار دفتر خبرگزاری فارس در دوشنبه، همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش با حضور اعضای سفارت و نهادهای کشورمان و حضور گسترده ایرانیان مقیم تاجیکستان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر «دوشنبه» برگزار شد.

در این مراسم معنوی پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، اشعاری در رثای حضرت فاطمه زهرا  (سلام الله علیها) و مجاهدت های سردار رشید اسلام و ایران شهید سلیمانی توسط تعدادی از دانش آموزان مجتمع آموزشی سفارت قرائت شد.

در ادامه «محمد تقی صابری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم طی سخنانی با تشریح ابعاد زندگانی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و اشاره به برخی از صفات و ویژگی‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله ایمان محوری و خدا محوری، اخلاق حسنه، ولایت مداری  و توسل به قرآن مجید و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را بر شمرده و تأکید کرد: مهم ترین ویژگی مکتب شهید سلیمانی صداقت و اخلاص ایشان بود.

سفیر ایران در تاجیکستان خاطر نشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیت بسیار بزرگ و متواضعی بود و مراسم با شکوه وداع مردم با این شهید عزیز در تاریخ انقلاب اسلامی‌کم نظیر بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در ولایت مداری و عشق به ولایت زبانزد عام و خاص بود و اقداماتش همراه با عشق و صفای باطنی بود و همین امر موجب ماندگاری یاد و خاطره وی در خاطر ایرانیان و مردم دنیا شده است .

صابری در پایان با تاکید بر اینکه فقدان این سردار رشید اسلام و ایران ضایعه ای جبران ناپذیر بود گفت: راه ایشان در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی ادامه پیدا خواهد کرد.

در این مراسم نماهنگ های زیبایی از زندگی و اقدامات ارزشمند و جهادی سپهبد شهید قاسم سلیمانی پخش شد و مراسم با مرثیه سرایی و سینه زنی پایان یافت.

انتهای پیام/


منبع : فارس