تاریخ : 1400,دوشنبه 20 دي11:40
کد خبر : 87823 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

به مناسبت یادبود شهدای پرواز اوکراینی


به مناسبت یادبود شهدای پرواز اوکراینی

دو سال پیش در چنین ایامی در تاریخ ۱۸ دی ماه سال ۹۸ ، خاطره تلخ غمبار سقوط هواپیمای مسافری پرواز شماره ۷۵۲ بین المللی اوکراین رخ داد...

فاش نیوز - دو سال پیش در چنین ایامی در تاریخ 18 دی ماه سال 98 ، خاطره تلخ غمبار سقوط هواپیمای مسافری پرواز شماره 752 بین المللی اوکراین که در این حادثه تمام 176 سرنشینان این پرواز جان باختند؛ رخ داد.

 اگر چه این حادثه صرفا" خطای انسانی بوده، چرا که هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد یک هواپیمای مسافربری را عمدا" سرنگون کنند، همانطور که خود کشور آمریکا ساقط کردن هواپیمای پرواز 655 ایران به دوبی توسط ناو یو اس اس وینسنس را در سال 67 را خطای انسانی و غیرعمد خطاب کرد، اما پس از این ماجرا، تمام رسانه های معاضد به این موضوع واکنش منفی نشان داده و به آن رنگ و لعاب سیاسی دادند، ضمن اینکه در همین چند روز گذشته دادگاهی در کانادا، بدون حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران، برای چند تن از قربانیان تعیین غرامت نمود، که این موضوع بر سیاسی تر کردن این موضوع افزود.

در همان زمان جمهوری اسلامی ایران با پذیرفتن این اشتباه، ضمن پذیرش اشتباه و غیرعمد و خطای انسانی بودن این امر، ضمن پذیرفتن پرداخت غرامت، سرنشینان ایرانی تبار خود را شهید محسوب نمود.

متاسفانه آنچه ابعاد این ماجرا را تلخ تر می کند همزمانی این حادثه، با زمان شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بوده که هر چند این موضوع که شخصیت شهید سردار سلیمانی بی بدیل است، اما مانورهای رسانه های دشمن سعی دارد این موضوع را در کنار هم قرار داده و از آب گل آلود ماهی بگیرد، که بعضا" این رسانه ها شیطنت هایی می کنند که مردم عادی را در کانال خبری خود حبس کرده، به آنان مرتبا" شانتاژ خبری می کنند و افکار عمومی را تیره می کنند.

در هر حال گذشته از هر حرف و حدیثی، فارغ از تبعات سیاسی که این حادثه پیدا نموده، خود بنده شخصا" به عنوان یک ایرانی، با عرض تاسف مجدد، شهادت این هموطنان که همگی غیر نظامی بوده و تعدادی از آنان زن و کودک بودند را در این ایام، پس از دو سال، بار دیگر تسلیت عرض نموده و برای خانواده های آنان طلب صبر کثیر و جمیل داشته، روح این شهدا مانند تمام شهدای ایرانی، شاد و قرین رحمت بی پایان الهی باد.

والسلام

| جانباز مرتضی قنبری وفا – 15 دی ماه 1400