تاریخ : 1400,دوشنبه 20 دي12:20
کد خبر : 87881 - سرویس خبری : اخبار

برگزاری یادواره ۳۴ شهید روحانی در «گچساران»



یادواره ۳۴ شهید روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات ازادی گچساران با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از مسئولین برگزار شد.
 
برگزاری یادواره 34 شهید روحانی در «گچساران»
، آیت الله سیدنصیر حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان در این مراسم گفت: خداوند 2 فضیلت به علما داده است که یکی شهادت است که مافوق آن فضیلتی نخواهد بود و اما شهدای ما آرمان و اهدافشان الهی و قلبشان نیز سرشار از محبت اهل بیت(ع) بود که به فرمان ولی‌فقیه وارد میدان جنگ شدند و مقابل جبهه کفر و استکبار ایستادگی کردند.
وی افزود: کسی که راهش خداوند است و به فرمان رهبر الهی به میدان جنگ می‌رود، همان شهید است. رهبر فرزانه انقلاب شخصیتی است که در دوران غیبت به فرمان امام معصوم(ع) مرجع سیاسی، اجتماعی و فقهی جهان تشیع و مسلمانان است و اگر کسی بخواهد به فرمان امام معصوم گوش فرا دهد باید از رهبری نیز تبعیت کند، امروز کسی نمی‌تواند بگوید که امام راحل، اسلامی و الهی فرمان نمی‌دادند و الهی فکر نمی‌کردند.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه وقتی که انقلاب پیروز می‌شود نظام سلطه مقابل انقلاب ولایی قد علم می‌کند و اینجاست که آن فردی که به میدان جنگ و مبارزه می‌رود و به شهادت می‌رسد، همان شهید است، گفت: شهدای جنگ احد و جنگ احزاب، شهدای بسیار والامقامی هستند، اما شهدای ما با چنین اندیشه‌ای، آکنده و سرشار از محبت اهل بیت(ع) به میدان نبرد می‌رفتند، تمام آن ارزش‌هایی که در زمان ائمه اطهار درمیدان بود و آن‌ها برای آن ارزش‌ها شهید شدند، امروز در میدان است و حضرت امام راحل فریادشان اخلاق و معنویت بود.
آیت‌الله حسینی ابراز داشت: در کشورمان امنیت، شرافت و استقلال را امروز به عینه می‌بینیم و دوران قبل از انقلاب، دوران خفت‌باری برای کشورمان بود چرا که حاکمش به دست بیگانه عزل و نصب می‌شد، در دوران پهلوی کشورمان ذلیل شد و ملت بزرگ ما شایسته این همه تحقیر نبودند.
وی گفت: امروز شکوه و عظمت را می‌بینیم و آمریکای جهانخوار در برابر عظمت و عزت این ملت به زانو درآمده است.
امام‌جمعه شهر یاسوج در ادامه با بیان اینکه فضیلت دوم همان دانش و آگاهی است که آن عالم، جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ دینی دارد، یک عالم هدایت‌کننده برتر از هزار عارف است و اگر عالم نباشد راه شهادت هم به وجود نخواهد آمد، خاطرنشان کرد: زمانی که انسان به شهادت می‌رسد، زمانی است که بداند احکام و ارزش‌های دینی چیست و رهبران الهی چه کسانی هستند که به فرمان آن‌ها به میدان جنگ بروند، ولایت فقیه بستر و سفره شهادت را برای همه ما گسترانید. اگر حکومت اسلامی در سرزمین ایران شکل نمی‌گرفت تاکنون دیگر اثری از اسلام ناب محمدی(ص) وجود نداشت.
آیت‌الله حسینی تصریح کرد: حرکتی که حکومت پهلوی آغاز کرده بود، تمام ارزش‌های دینی را سرنگون می‌کرد و امروز باید قدر ولایت فقیه را بدانیم، هرچند در کنار رهبران انسان‌های شایسته‌ای هم وجود دارند که ثابت قدم در آرمان‌شان هستند و هرگز ترس به دل راه ندادند و صبور و مقاوم، پیروزی را از آن جبهه اسلام کرده‌اند.
وی در پایان اذعان کرد: روز به روز به برکت ولایت فقیه شاهد قدرت یافتن جبهه مقاومت هستیم، روحانیت همیشه باید وسط میدان باشند و دین ما می‌گوید روحانیت باید به فکر مشکلات مردم در هر زمینه‌ای هم باشند.

منبع : ایثار