تاریخ : 1400,سه شنبه 21 دي14:05
کد خبر : 87905 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

مطالبات ۱۳۲ هزار میلیارد تومانی بنیاد از دولت


مطالبات ۱۳۲ هزار میلیارد تومانی بنیاد از دولت

بودجه ۱۴۰۱ یک بودجه خاص است؛ چرا که رییس جمهور خودش دو بار به صحن مجلس آمد و از آن دفاع کرد...

فاش نیوز - رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت از مطالبات ۱۳۲هزار میلیارد تومانی بنیاد شهید و امور ایثارگران از دولت در سال آینده خبر داد و تامین این اعتبارات از طریق تهاتر نفت را خواستار شد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی، با اشاره به مظلومیت جامعه ایثارگری و لزوم تامین منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز ایثارگران اظهار داشت: مطالبات بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۳۲ هزار میلیارد تومان در سال آینده است. در این راستا رایزنی هایی با دولت صورت گرفته که بودجه بنیاد شهید در ساد ۱۴۰۱ افزایش یابد. در این زمینه تصمیم گرفته شده است با تهاتر نفت با بنیاد شهید به آنها کمک شود تا نفت دریافتی را خود بنیاد به فروش برساند.

 نماینده ایثارگر مردم استان تهران در خصوص اشتغال، تبدیل وَضعیت، معیشت و سایر مطالبات جامعه ایثارگری تاکید کرد: در صورتی که دولت در سال آینده ۱۳۲ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز ایثارگران را پرداخت کند؛ کل مطالبات جامعه ایثارگری و بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین و پرداخت خواهد شد.

 رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد: پیشنهاد ما به آقای قاضی زاده هاشمی این است که به دولت بگوید که با تهاتر نفت از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران با کشورهای همسایه، مبالغ و اعتبارات مورد نیاز در سال آینده تامین شود.
نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی در این راستا خواستار ورود بنیاد شهید به فعالیت های اقتصادی برای تامین منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز جامعه ایثارگری شد.

 نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، مهم ترین ویژگی بودجه سال آینده را شفافیت و انضباط مالی عنوان کرد و متذکر شد: بودجه ۱۴۰۱ یک بودجه خاص است؛ چرا که رییس جمهور خودش دو بار به صحن مجلس آمد و از آن دفاع کرد. همچنین رییس سازمان برنامه و بودجه از ابتدای تشکیل جلسه مجلس شورای اسلامی حضور داشت و از بودجه دفاع کرد‌‌.
نماینده مردم استان تهران در بهارستان ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که دولت در بحث اقتصاد با هیچ کس شوخی و مماشات ندارد. بنابراین در این راستا رشد بودجه ۱۰ درصد در نظر گرفته شده و کار درستی است؛ چرا که هر چه پول در جامعه تزریق شود؛ در کنار آن تورم بالا می رود.

 نایب رییس کمیسیون قََضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه ایثارگران اظهار داشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بودجه ایثارگران خوب دیده شده و تقریبا ۳۰درصد از سال قبل بیشتر است و ممکن است بیشتر هم شود.
رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: در این بودجه اتکای کشور به نفت کمتر از گذشته است و رقمی در حدود ۲۰ درصد را تشکیل می می دهد و در واقع توجه به جمع آوری مالیاتش بیشتر است.

 نماینده دوره های نهم؛ دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این بودجه مقرر شد مودیانی که باید۴۰ درصد مالیات بدهند، شناسایی شوند و از آنها این مالیات اخذ شود.

 نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس یازدهم متذکر شد: همچنین از کسانی که در بانک ها پول دارند و مودی نیستند؛ نیز مالیات اخذ خواهد شد. در این بودجه میزان فروش نفت مشخص است و یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه یا کمی بیشتر را در سال آینده در بر می گیرد‌.

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم اضافه کرد: همچنین در این بودجه، فروش نفت به کشورهای همسایه به خوبی دیده شده و تهاتر  نیز  در آن لحاظ شده است.

نایب رییس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه بودجه سال آینده یک بودجه شفاف است؛ یادآور شد: من فکر می کنم این بودجه بتواند تورم را تا دو سال آتی پایین بیاورد؛ چرا که هر چه پخش پول در جامعه کم شود؛ تورم کم خواهد شد و وقتی تورم کمتر شود، دزدی و برداشت از جیب مردم کمتر خواهد شد‌.

وی گفت: اگر ما این راه را در سه یا چهار سال آینده ادامه دهیم، ان شاءالله تورم در مرز یک رقمی قرار خواهد گرفت و کشور از لحاظ اقتصادی بهبود بیشتری خواهد یافت.

 

* معرفی