تاریخ : 1400,شنبه 25 دي12:50
کد خبر : 87992 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

حل مشکل اشتغال؛ بیشترین درخواست ایثارگران



حل مشکل اشتغال؛ بیشترین درخواست ایثارگران از بنیاد شهید

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و مراجعات (هاتف) بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بیشترین درخواست ایثارگران در هفت استان کشور که بیش از ۳۰ درصد درخواست‌ها را شامل می‌شود، موضوع اشتغال است.

 محمود دهباشی، سرپرست اداره‌کل ارتباطات و مراجعات(هاتف) بنیاد شهید و امور ایثارگران گزارشی از برپایی میز خدمت در سفرهای استانی سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان‌های چهارمحال و بختیاری، سمنان، یزد، خراسان رضوی، قم، زنجان و گلستان ارائه داد. با بیان اینکه میز خدمت در سفرهای استانی قاضی‌زاده هاشمی برای رسیدگی و پاسخ به مسائل ایثارگران با حضور معاونان و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران برپا می‌شود، گفت: در مجموع این 7 سفر 3369 درخواست توسط میز خدمت واصل شده است که از این میزان 829 درخواست به صورت چهره به چهره و 2540 درخواست به صورت نامه بوده است.

وی در مورد موضوعات درخواست‌های مطرح شده از سوی ایثارگران افزود: در مجموع بیشترین درخواست که بیش از 30 درصد درخواست‌ها را شامل می‌شود در موضوع اشتغال بوده و موضوعات تسهیلات، بهداشت و درمان، مسکن، پذیرش و امور اداری، حقوقی، فرهنگی و هنری، مددکاری و آموزش به ترتیب درصد کمتری را به خود اختصاص داده‌اند.

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و مراجعات (هاتف) بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در موضوع درخواست شغل بیشترین تقاضا از سوی فرزندان معزز شهدا و جانبازان ارائه شده است و در موضوع تأمین مسکن نیز خانواده معظم شهدا درخواست‌های بیشتری ارائه داده‌اند. میزان درخواست اشتغال در استان‌های چهارمحال و بختیاری 35 درصد، خراسان رضوی 22 درصد، زنجان 28 درصد، سمنان 34 درصد، قم 9 درصد، یزد 32 درصد و گلستان 43 درصد بوده است.

دهباشی درخصوص میزان درخواست‌ها به تفکیک نوع ایثارگری نیز گفت: جانبازان 25 تا 50 درصد و کمتر از 25 درصد نسبت به سایر گروه‌ها تعداد بیشتری درخواست در این سفرهای استانی ارائه کرده‌اند.


منبع : ایثار