تاریخ : 1400,یکشنبه 26 دي14:21
کد خبر : 88023 - سرویس خبری : معرفی کتاب

«اتاق کمیل»



کتاب «اتاق کمیل» از اولین جلد مجموعه «خورشیدیان خاکی» زندگینامه و خاطرات شهید «اصغر برزگر مروستی» است که توسط «مهدی امینی مروست» تدوین و به زیور طبع آراسته شده است.

 

 از یزد، کتاب «اتاق کمیل» از اولین جلد مجموعه «خورشیدیان خاکی» زندگینامه و خاطرات شهید «اصغر برزگر مروستی» است که توسط «مهدی امینی مروست» تدوین و به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب با مدیریت ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، در سال ۱۴۰۰ توسط انتشارات «خط شکنان» در تیراژ یک هزار نسخه و در چهار فصل تدوین شده است.

در ادامه مقدمه کتاب که توسط «مهدی امینی مروست» نویسنده کتاب نوشته شده است را از نظر می‌گذرانیم:

آنگاه که سلاج قلم را در دست می‌گیرم و از انسان‌هایی آسمانی با قلبی به وسعت دریا که سلاحشان عشق بود و عشق می‌نویسم، تمامم را مدیون رأفت و مهربانی و نگاه‌های آن عزیزان بر لوح جان و ضمیر خویش می‌دانم و به خود می‌بالم که این عشق انتخاب من نیز بوده است؛ چرا که قدم زدن و البته قلم زدن در این راه بی شک نصیب هر کسی نخواهد شد.

در کتاب حاضر تلاش شده است تا یاد و خاطره شهید دیارمان «اصغر برزگر» مکتوب گردد تا در بوران و تندباد‌های زمانه به دست فراموشی سپرده نشود و آیندگان بدانند که وارث چه مردان مردی هستند.

شروع گردآوری اطلاعات این مجموعه خورشیدیان خاکی مروست در سال ۱۳۸۵ رقم خورد. از آن پس ساعت‌ها با خانواده و آشنایان و دوستان شهید مصاحبه و گزارش تهیه شد و در نهایت کتاب پیش رو که حاصل تلاش‌های این چند سال است نگاشته شد.

از خانواده معزز شهیدان، دوستان و همرزمان شهدا همچنین همکاران گرانقدر، «علیرضا پاک نیت»، «حسن کارگریان»، «رقیه قصاب باشی» و گروه خادمین شهدای مروست که در تهیه و گردآوری مطالب را یاری و همراهی کردند صمیمانه سپاسگزارم و امید آن دارم که مورد شفاعت این شهید بزرگوار واقع شویم.


منبع : دفاع پرس