تاریخ : 1400,دوشنبه 27 دي14:17
کد خبر : 88051 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

ریاض و ابوظبی دوباره به جان هم افتادند

ائتلاف سعودی در شبوه نیروهای تحت امر امارات را بمباران کرد



چند روز پس از اعلام اینکه، امارات و عربستان اختلافات را کنار گذاشته‌اند خبر رسیده که جنگنده‌های ائتلاف سعودی، مزدوران وابسته به امارات را در استان «شبوه» بمباران کرده و دهها تن از آنها را به هلاکت رسانده‌اند.
عربستان و امارات هرچند اعلام کرده بودند که در یمن علیه انقلابیون این کشور متحد شده‌اند اما بنا به دلایلی از جمله شکست‌های پی‌در‌پی در برابر انصارالله باعث شده این دو کشور نتوانند اتحادی واقعی را تشکیل دهند. پیش از این به دلیل همین اختلافات بارها جنگنده‌های سعودی، مزدوران وابسته به امارات را هدف قرار‌داده بودند و بالعکس اماراتی‌ها هم مزدوران سعودی را هدف قرار‌داده‌اند.

در همین ارتباط، منابع یمنی از حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به کاروان تجهیزات نظامی مزدوران وابسته به ابوظبی خبر دادند. پایگاه خبری «یمن نیوز» به نقل از این منابع گزارش داده، در جریان این حملات، مزدوران گروه موسوم به «العمالقه» (وابسته به امارات) چندین بار مورد حمله قرار گرفتند و این حمله، در مناطق بین «عین» و «بیحان» در غرب استان شبوه صورت گرفته است. منابع مذکور خبر دادند که در جریان این حملات، شمار زیادی از عناصر العمالقه کشته و زخمی شدند و تجهیزات نظامی آنان نیز تقریبا نابود شد.
این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف، نهم دی ماه جاری، مقر وابسته به مزدوران دولت مستعفی یمن (وابسته به ریاض) در شبوه را نیز بمباران کردند. منابع نظامی، گفتند که این حمله به یک گروه از نیروهای دولت مستعفی در منطقه «اللثمه» واقع در شهرستان «مرخه» در شمال غرب شبوه صورت گرفت. در جریان این حمله، مقر متعلق به عناصر دولت مستعفی منهدم شد و در پی آن، ۱۵ نفر از این عناصر کشته و شش نفر دیگر نیز زخمی شدند. این در حالی است که عناصر وابسته به امارات مدعی‌اند، کنترل الشبوه را در اختیار دارند و در حال اخراج عناصر وابسته به دولت مستعفی و حزب اخوانی الاصلاح هستند.
خبر دیگر اینکه، «حسین العزی»، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن پیشنهاد داده که «اتحادیه عرب» منحل شود. او در توئیتر نوشته: «اتحادیه عرب نامی است که در ذهنیت عرب‌ها با مصیبت‌ها، مواضع تحقیرآمیز و شرم‌آور همراه است و این نهاد نتوانست اعتماد ملت بزرگ ما را کسب کند. از آنجایی که صنعاء در ایده تأسیس اتحادیه عرب صاحب امتیاز است و یکی از چهار مؤسس آن می‌باشد بار دیگر پیشنهاد انحلال آن و ایجاد یک جایگزین تحت عنوان اتحادیه کشورهای عربی را می‌دهد که مقر آن در مصر یا یمن باشد.» برخی دیگر از مقامات صنعاء نیز پیش‌تر از اتحادیه عرب به خاطر جانبداری از ائتلاف سعودی انتقاد کرده و گفته بودند، پول سعودی‌ها و امارات بر اصول اتحادیه عرب غلبه کرده است.