تاریخ : 1400,چهارشنبه 06 بهمن12:52
کد خبر : 88237 - سرویس خبری : اقدامات بنیاد شهید

ضرورت تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران استان فارس



نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس روز سه‌شنبه 5 بهمن با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد و اقدامات لازم برای تأمین مسکن و اشتغال جامعه ایثارگری و تخصیص اعتبار جهت خرید آمبولانس‌ و اتوبوس‌های درون‌شهری برای جانبازان به تصویب رسید.
 
ضرورت تأمین مسکن و اشتغال ایثارگران استان فارس/ساماندهی گلزارهای شهدا در همه شهرستان‌های استان فارس تا سال ۱۴۰۲ / تخصیص اعتبار خرید آمبولانس‌ و اتوبوس‌های درون‌شهری برای جانبازان

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست ایثار و شهادت را عامل سعادت بشر دانست و گفت: حضرت امام خمینی (ره) بنیاد شهید و امور ایثارگران را دستگاه عصمت و طهارت دانسته‌اند، زیرا با فرهنگ مقدس ایثار و شهادت در ارتباط است. خداوند اشخاص و اقوام زیادی را در طول تاریخ انتخاب کرده است که بسیاری از آنان نتوانسته‌اند از پس مسئولیت خود برآیند و این درسی برای ما است که برای انجام وظیفه خود نهایت تلاش را به کار گیریم.
وی با تقدیر از زحمات استاندار فارس گفت: خوشبختانه امروز نگاه امیدوارانه‌ای از سوی مردم به دولت سیزدهم وجود دارد که البته کار را برای ما سخت‌تر می‌کند و امیدواریم بتوانیم نهایت تلاش خود را برای انجام وظایف خود به کار گیریم.
معاون رئیس جمهور با اشاره به برپایی میز خدمت با حضور معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان فارس گفت: 450 فرزند شهید و 200 فرزند جانباز 70 درصد و تعدادی دیگر از ایثارگران عزیز که جمعاً حدود 8 هزار نفر هستند درخواست‌های مربوط به اشتغال داشته‌اند. 5 هزار خانواده در استان فارس نیز متقاضی مسکن هستند که تاکنون زمین و وام مسکن دریافت نکرده‌اند که باید در اولویت تأمین مسکن قرار داشته باشند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در زمینه اشتغال مطابق قانون باید تمام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد که در حال حاضر حدود 33 هزار نفر هستند در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند. در مرحله نخست مجوزی از سازمان اداری و استخدامی برای استخدام 18 هزار نفر اخذ شد که آزمونی برای استخدام آنان برگزار شده و رایزنی‌ها با سازمان اداری و استخدامی برای دریافت دومین مجوز استخدامی این عزیزان در جریان است.
قاضی‌زاده هاشمی دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از مسائل ضروری دانست و گفت: دیدار با این عزیزان برای خود ما زیارت محسوب می‌شود و به آن احتیاج داریم و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با هرکدام از خانواده‌های معزز شهدا در هر سال حداقل یک بار توسط مدیران ارشد استانی دیدار صورت گیرد. در این دیدارها ضمن تقدیر و تکریم می‌توان از مشکلات و مسائل ایثارگران آگاه شد.
وی افزود: در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از ابزار هنر به ویژه فیلم و سریال استفاده کرد و پیشنهاد ما ساخت سالانه یک فیلم یا سریال با موضوع معرفی یکی از شهدای هر استان است. همچنین باید از فرزندان شهدا و ایثارگران در سمت‌ها و پست‌های مدیریتی استفاده بیشتری شود زیرا این عزیزان امتحان خود را بهتر از هر کسی پس داده‌اند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین بر لزوم نامگذاری خیابان‌ها و معابر با نام شهدا و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا تأکید کرد.
محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه ایثارگران به ویژه والدین شهدا دارای سن بالایی هستند افزود: این افزایش سن، بیماری‌ها و ناتوانی‌هایی را ایجاد می‌کند که باید برای مواجهه با آنان برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.
وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان فارس دارای امکانات خوبی است، اما بخش زیادی از ظرفیت‌ها و امکانات این مجموعه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود. در حوزه مسکن ایثارگران نیز استانداری فارس این آمادگی را دارد که از تمام ظرفیت‌های خود برای همراهی با بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور تأمین مسکن ایثارگران استفاده کند.
گفتنی است، تخصیص اعتبار جهت خرید آمبولانس‌های جدید و همچنین اتوبوس‌های درون‌شهری برای جانبازان از مصوبات این نشست بود.
در بخش تأمین مسکن ایثارگران نیز مقرر شد استانداری و دستگاه‌های ذیربط با تمام ظرفیت اقدام کرده تا خانواده ایثارگری در استان فارس بدون خانه نباشد.
ایجاد شرایط اشتغال مناسب در بخش خصوصی برای ایثارگران جویای شغل، تکمیل تجهیزات پزشکی مورد نیاز خانواده‌های شهدا و ایثارگران و تولید این تجهیزات در استان فارس و انعقاد قرارداد مراکز درمانی با بیمه ایثارگران از دیگر مصوبات جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس بود.
در این نشست بر ضرورت اتمام ساماندهی گلزارهای شهدا در همه شهرستان‌های استان تا سال ۱۴۰۲، استفاده از صندوق مسئولیت‌های اجتماعی که سال آینده در استان تأسیس خواهد شد و استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه علوم پزشکی در مرکز توانبخشی ایثار و آموزش به دانشجویان در این مرکز که دارای امکانات بسیاری است، تأکید شد.
اختصاص یک باغ خانواده به خانواده معظم شهدا و ایثارگران با فضاسازی خاص با همکاری شهرداری شیراز و نامگذاری ساختمان‌ها و اماکن به نام شهدا از جمله مصوبات این نشست بود.
در این نشست مقرر شد تا مهلتی سه ماهه برای بهبود شرایط و استفاده ۸۰ درصدی از امکانات مجتمع توانبخشی ایثار تعیین شود.


منبع : ایثار