تاریخ : 1400,چهارشنبه 06 بهمن13:36
کد خبر : 88238 - سرویس خبری : اخبار

یکی از شهدای گمنام بهشت زهرا(س)شناسایی شد



  •  
  •  

یکی از شهدای گمنام بهشت زهرا(س) پس از 10 سال شناسایی شد

هویت پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام مدفون شده در بهشت زهرای تهران پس از گذشت ۱۰ سال از تدفینش شناسایی شد.

 هویت پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام بهشت زهرا(س) شناسایی شد. این پیکر مطهر متعلق به «شهید عباسعلی نوروزی» است. او یکی از شهدای مفقودالاثر بوئین زهراست که در سال 1390 به‌ عنوان شهید گمنام در بهشت زهرا(س) تهران دفن شده بود. و حالا از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شده و خانواده‌اش از چشم انتظاری درآمدند.

سرباز شهید عباسعلی نوروزی فرزند محمدتقی در دوم اردیبهشت 1345 روستای قلعه‌هاشم‌خان از توابع شهر بوئین‌زهرا در استان قزوین چشم به جهان گشود. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. سال 1365 ازدواج کرد. به‌عنوان نیروی وظیفه ارتش به جبهه اعزام شد و در 21 تیر 1367 به فیض شهادت نائل شد و پیکر پاک و مطهرش در منطقه برجای ماند. پیکر مطهر این شهید پس از سال‌ها با تلاش گروه‌های تفحص کشف شد اما علیرغم تلاش‌های انجام شده شناسایی نشد و در سال 1390 به‌عنوان شهید گمنام در بهشت زهرا(س) تهران تشییع و تدفین شد. اکنون این شهید 22 ساله بعد از گذشت 33 سال از شهادت و 10 سال از تدفینش از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , گلزار شهدا , شهید ,

چهار هزار شهید گمنام در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به عنوان بزرگترین گلزار شهدای کشور  به خاک سپرده شده‌اند. پیش از این آبان ماه امسال بود که پیکر مطهر شهید علیرضا مرتضوی نیز در میان شهدای گمنام بهشت زهرا شناسایی شد. شهید مرتضوی فرزند محمد، متولد 1342، جمعی لشکر 5 نصر از مشهد به جبهه اعزام شد و در 28 تیر 1367 در تک دشمن در ماووت به فیض شهادت نائل آمد. پیکر مطهر این شهید 25 ساله به‌ عنوان شهید گمنام در سال 1390 در قطعه 50 بهشت زهرا(س) تهران دفن شد. هویت او 33 سال پس از شهادت و 10 سال پس از تدفینش احراز شد.


منبع : tasnimnews خبرگزاری تسنیم