تاریخ : 1400,چهارشنبه 06 بهمن15:25
کد خبر : 88245 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

نماینده ایثارگر مجلس خبر داد

موافقت کمیسیون تلفیق با لحاظ عدد و رقم برای جانبازان معسر در لایحه ۱۴۰۱


موافقت کمیسیون تلفیق با لحاظ عدد و رقم برای جانبازان معسر در لایحه ۱۴۰۱

نماینده ایثارگر در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از ارائه پیشنهادات برای بهبود وضعیت معیشتی جانبازان معسر و موافقت اعضا برای گنجاندن عدد و رقم مناسب در بودجه...

فاش نیوز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده ایثارگر در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از ارائه پیشنهادات برای بهبود وضعیت معیشتی جانبازان معسر و موافقت اعضا برای گنجاندن عدد و رقم مناسب در بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علی رضایی، نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی اظهار داشت: روز دوشنبه ۴ بهمن ماه، همزمان با آغاز رسیدگی به بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ در قسمت حقوق و دستمزد و وضعیت اسفبار جانبازان و رزمندگان معسر زیر ۲۵ درصد به کمیسیون پیشنهاداتی داده شد؛ این پیشنهادات در خصوص توجه به وضعیت معیشتی بسیاری از جانبازان و رزمندگان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان دارای کمتر از سه ماه سابقه حضور در جبهه ارائه گردید.

عضو کمیسیون تلفیق ادامه داد: متاسفانه برای این قشر از ایثارگران تاکنون در لایحه بودجه سال آینده عدد و رقمی لحاظ نشده است؛ اما مقرر شد که به آنها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کمک شود و به این عبارت که مثلاً آنهایی که کمک معیشت دریافت می کنند، این مبلغ اضافه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد: در خصوص والدین شهدا نیز قرار شد برابر با افزایش حقوق در سال آینده، حقوق آنها بهبود و ارتقا یابد. همچنین در مورد رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ درصد و کمتر از ۳ ماه، هر چند عدد خاصی تاکنون در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دیده نشده اما قرار شد این مقدار یک افزایشی برای این قشم در سال آینده داشته باشد. ما به عنوان نماینده جامعه ایثارگری در کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد کردیم که این مبلغ برابر با کف حقوق کارمندی در سال آینده باشد؛ هر چند که این پیشنهادات در حال بررسی است، اما ان‌شاءالله بتوانیم آن را جامه عمل بپوشانیم؛ تا شرمنده خانواده عزیز شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران که واقعاً به خاطر اهداف نظام از جان و مال خود گذشتند و حالا برای درصد کم گرفتار پیچ و خم‌های اداری شده‌اند نباشیم.

نماینده ایثارگر مردم استان کرمانشاه در بهارستان متذکر شد: امیدواریم در بخش هزینه ها که کمیسیون تلفیق رسیدگی کننده به لایحه بودجه که از روز دوشنبه ۴ بهمن به آن ورود کرده است به این موضوع توجه جدی و کافی شود؛ چرا که بحث درآمدی بودجه تمام و در حال حاضر رسیدگی به ردیف‌های هزینه‌ای آغاز شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در پایان تاکید کرد: به نظر من به کاربردن اصطلاح جانبازان معسر درست نیست و باید گفت، جانبازانی که شغل و درآمد ثابتی ندارند و نیازمند هستند. باید توجه کرد و از آنها حمایت کرد. خوشبختانه با ارائه پیشنهاداتی قرار شد عدد و رقمی برای آنها در لایحه بودجه سال آینده دیده شود و این موضوع در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به طور کلی حل و فصل شود.

|معرفی