تاریخ : 1400,شنبه 09 بهمن17:05
کد خبر : 88246 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

سخنگوی کمیسیون صنایع

نظارت مجلس برای اجرای مصوبات ایثارگری جدی است


نظارت مجلس برای اجرای مصوبات ایثارگری جدی است

کمیسیون صنایع مجلس با واگذاری خودرو به جانبازان کاملآ موافق است و آن را حق قانونی آنها می‌داند...

فاش نیوز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از اهتمام نمایندگان ایثارگر مجلس برای اجرایی شدن مصوبات ایثارگری در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، روح‌الله عباسپور، نماینده ایثارگر مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی، در خصوص تعیین تکلیف مصوبه قانونی واگذاری خودرو به جانبازان ۷۰ درصد به بالا و ضمانت اجرایی مصوبات ایثارگری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: ما در عزت و بالندگی، افتخار، امنیت و... مدیون خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و فداکاری های آنها هستیم؛ چرا که آنها به تعبیر قرآن به "اموالهم و انفسهم" رفتند و شرایط برتر و موقعیت مناسب را برای ما ایجاد کردند.

عضو فراکیسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: هر چقدر که ما بتوانیم خدماتی به ایثارگران ارائه دهیم، کم است و متاسفانه تاکنون خدماتی در شأن آنها به جامعه ایثارگری داده نشده است. لذا باید این موضوع جزء ضروریات باشد؛ که ان شاالله نسبت به تامین مطالبات‌شان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اقدام و مجلس شورای اسلامی توجه جدی کند.

 سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما به ایثارگران بدهکار هستیم، چرا که اینها بهترین های ما در جامعه هستند و با خدا معامله کردند و ان‌شاءالله که خداوند اجر آنها را بدهد. اگر ما هم تلاش کنیم، خداوند عظمت کارشان را در نزد خود محفوظ دارد و امیدواریم نتیجه آن را به آنها خواهد داد.

 نماینده دور نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی در خصوص ضمانت اجرایی برای جامعه عمل پوشانده شدن به مطالبات و نیازهای ایثارگران در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: ضمانت اجرایی این است که دولت باید مصوبات قانونی را اجرا کند و مجلس شورای اسلامی هم نظارت دقیق تری بر آنها داشته باشد تا دولت از ریل اجرا خارج نشود.

  سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مصوبه قانونی واگذاری خودرو به جانبازان بالای 70 درصد و پیش‌بینی اجرایی شدن آن در لایحه بودجه سال 1401 اظهارداشت: کمیسیون صنایع مجلس با واگذاری خودرو به جانبازان کاملآ موافق است و آن را حق قانونی آنها می‌داند. در این راستا تلاش نمایندگان ایثارگر مجلس اجرایی شدن این قانون در سال آینده است و مجلس در نظارت بر اجرای آن بسیار جدی است.

| معرفی