تاریخ : 1400,چهارشنبه 06 بهمن15:13
کد خبر : 88253 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

توجه شهیدان به تأکیدات امام راحل در زمینه خودسازی



«ابراهیمی» گفت: با نگاه به زندگی شهدا متوجه می‌شویم که اولین کاری که آنها برای خودشان انجام دادند با توجه به تأکیدات امام راحل خودسازی بود.

 

‌«ملیحه ابراهیمی» همسر شهید «علیرضا اشرف گنجویی» با حضور در دفتر خبرگزاری دفاع‌مقدس استان کرمان در گفت‌وگویی به مناسبت روز زن و مقام مادر در رابطه با زندگی شهید «‌اشرف گنجویی» اظهار داشت: همسرم در سال 1341 در مشهد به دنیا آمد؛ به دلیل آنکه پدر همسرم از نیروهای ارتش بود، آنها در آنجا زندگی می کردند. علیرضا در سال 1358 دیپلم خود را گرفت و به دلیل آنکه علاقه بسیار زیادی به ارتش داشت در دانشگاه افسری امام علی (ع) تهران ثبت نام کرد.

وی ادامه داد: تحصیلات شهید اشرف گنجویی از سال 1359 شروع و تا سال 1363 ادامه داشت و زمانی که درس وی تمام شد به لشکر 88 زاهدان افتادند و در ابتدا به عنوان مسئول آموزشی عقیدتی و سیاسی ارتش مشغول به کار بود و ما هشت ماه در زاهدان زندگی کردیم و پس از آن که لشکر به سمت گیلان غرب و غرب کشور منتقل شد، بنا به علاقه همسرم به آن منطقه رفتند.

ابراهیمی افزود: شهید اشرف گنجویی تا سال 1366 به طور پیوسته به منطقه می رفت و هر بار به مدت چهل روز در منطقه حضور داشتند و 10 الی 15 روز به مرخصی می آمد و در 27 تیر سال 1366 به دلیل تیری که شهید اشرف گنجویی در منطقه خورده بود و تپه دست عراقی ها بود، همسرم نزدیک به 24 سال مفقودالاثر بود و در سال 1390 پیکر ایشان به میهن بازگشت.

یاد خدا و اهل بیت (ع) آرامش دهنده قلوب همسران شهدا است

همسر شهید «اشرف گنجویی» بیان داشت: در ایامی که پیکر همسرم مفقودالاثر بود تنها مسئله ای که موجب آرامش من می شد یاد خدا و اهل بیت (ع) بود؛ چرا که الگو ما خانم فاطمه زهرا (س)، حضرت زینب کبری (س) است.

وی افزود: در روضه ها و زندگی ائمه شنیدیم و خوانده ایم که اهل بیت (ع) زندگی پر فراز و نشیبی را داشته اند و با نگاه به زندگی شهدا نیز متوجه می شویم که آنها زندگی بسیار سختی را داشته اند و خود آنان نیز گفته اند که شاید علت موفقیت آنها به دلیل پشتیبانی خانواده ها و همسرانشان از آنها بوده است که اگر آنها همکاری نمی کردند، موفق نمی شدند.

ابراهیمی اضافه کرد: در آن زمان شرایط به گونه ای بود که بانوان مشوق حضور همسران خود در جبهه بودند، به عنوان مثال من خودم در نامه هایی که به همسرم در دوران جنگ می فرستادم از او پشتیبانی می‌کردم و با آیات و احادیث قرآن او را دلداری می دادم و البته خودشان نیز اهل عمل بودند و با اعتقاد مسیر خود را انتخاب کرده بودند.

توجه شهیدان به تأکیدات امام راحل در زمینه خودسازی/ لزوم توجه جوانان به امر خودسازی


توجه شهیدان به تأکیدات امام راحل در زمینه خودسازی/ لزوم توجه جوانان به امر خودسازی

وی با اشاره به اینکه محمدرضا ابراهیمی، برادرم از شهدای دفاع مقدس است که در عملیات بدر به شهادت رسید، تصریح کرد: با نگاه به زندگی شهدا متوجه می شویم که اولین کاری که آنها برای خودشان انجام دادند با توجه به تأکیدات امام راحل خودسازی بود؛ برادرم در سن شانزده سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد اما او از 13 سالگی که هنوز به سن تکلیف نرسیده بود، نماز خود را ترک نمی کرد.

خواهر شهید ابراهیمی ادامه داد: دفترچه ای را برای محاسبه نفس خود داشت و مسائلی از جمله نماز اول وقت، غیبت کردن، نگاه به نامحرم، توجه به درس، نخواندن تعقیبات نماز و غیره را محاسبه می کرد.

همسر شهید اشرف گنجویی یادآور شد: اولین کاری که یک جوان باید انجام دهد این است که باید خود را دریابد و خودسازی را از خود را آغاز کند؛ چرا که غیر از راه خدا که به خدا و ائمه (ع) ختم می شود هیچ راهی برای جوان نمی ماند که بخواهد هدایت و عاقبت به خیر شود.

جوانان به نماز اول وقت و پشتیبانی از ولایت فقیه اهمیت دهند

وی با بیان اینکه امروز نوع جنگ دشمن با ما فرق کرده است و شاهد جنگ نرم هستیم، گفت: جوانان برای مقابله با اقدامات دشمن به نماز خود اهمیت دهند و همواره بر در راه و مسیر اهل بیت (ع) باشند و به فرموده شهید سلیمانی اگر می خواهند دنیا و اخرت را داشته باشند، از ولی فقیه غفلت نکنند.

ابراهیمی ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت هفته زن و مقام مادر خطاب به دختران و جوانان متذکر شد: حجاب، تقوا، ایمان، همسرداری و فرزند داری حضرت صدیقه طاهره (س) برای همه زنان الگوست و بانوان جامعه ما زندگی ایشان را به خوبی بررسی کنند و ببینند که چه اقداماتی را انجام دادند که فرزندانی همچون امام حسن و امام حسین (ع) پرورش دادند.


منبع : دفاع پرس