تاریخ : 1400,پنجشنبه 07 بهمن18:30
کد خبر : 88261 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تاکید تاج الدینی بر بهبود معیشت ایثارگران در بودجه ۱۴۰۱


تاکید تاج الدینی بر بهبود معیشت ایثارگران در بودجه ۱۴۰۱

عضو کمیسیون تلفیق، بر لحاظ شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و بهبود معیشت ایثارگران در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد...

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق، بر لحاظ شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و بهبود معیشت ایثارگران در سال 1401 تاکید کرد.

  به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام تاج الدینی نماینده مردم تبریز و اسکو در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1401 در کمیسیون تلفیق مجلس، بهبود معیشت، افزایش سطح رفاه جامعه ایثارگران و پرداخت مطالبات و حقوق جامعه ایثارگری را در بودجه مورد اشاره قرارداد و اظهار داشت: ما تلاش کردیم که مواد قانون خدمات رسانی به ایثارگران را در لایحه بودجه سال آینده لحاظ کنیم که از جمله آن لحاظ شدن معافیت‌های درآمدهای سالانه برای جانبازان عزیز، پرداخت حقوق و سایر موارد در بودجه 1401 است که همچنان در سال آینده پا برجاست.

 وی اضافه کرد: همچنین برخی از موارد ایثارگری که در سایر قوانین عادی و دائمی لحاظ شده، مدنظر قرار دارد و تلاش ما بر این است که هر چه در توان داریم، برای بهبود معیشت و رفع مشکلات جامعه ایثارگری در سال آینده به کار گیریم.

 عضو کمیسیون تلفیق و مسئول رسیدگی به لایحه بودجه 1401، در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تکرار قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در سال آینده متذکر شد: قانون تبدیل وضعیت برای فرزندان ایثارگران با صلاحدید دولت و مجلس در لایحه بودجه گنجانده شده و منابع مالی و اعتبارات مورد نیاز آن دیده شده است.

 نماینده مردم تبریز و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی قانون تبدیل وضعیت را در سال گذشته به تصویب رساند و دستگاه موظفند بر اساس قانون به وظایف خود در تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر اقدام کنند و در صورت تخطی با آنها برخورد خواهد شد.

 عضو کمیسیون تلفیق در خصوص بودجه بنیاد شهید در سال آینده تاکید کرد: دولت بودجه تمامی وزارتخانه‌ها دستگاه‌ها و سازمان‌های خود را در لایحه بودجه سال 1401 لحاظ کرده است.

 بنابراین بنیاد شهید و امور ایثارگران هم جدا ازاین موضوع نیست، در این چارچوب اگر پیشنهاد‌هایی داشته باشند، توسط نمایندگان برای بهبود منابع مالی و اعتبارات آن به کمیسیون تلفیق ارائه و پس از تصویب در صحن مجلس در مورد آنها اقدام خواهد شد.

 عضو کمیسیون مجلس یازدهم در بخش دیگر سخنان خود در خصوص حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی یادآور شد: در صورت حذف ارز ترجیحی، یارانه حمایتی در نظر گرفته شده است. اما این یارانه به صورت نقدی نخواهد بود، بلکه یارانه حمایت کالایی یا یارانه کالایی است.

 نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در بهارستان متذکر شد: کارتی به سرپرست خانوار اختصاص داده خواهد شد و در آن اعتباری در نظر گرفته خواهد شد که به صورت ماهیانه شارژ شده و اقلامی از کالاها هم تعریف و در فروشگاه‌هایی که کارت خوان دارند، در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. بنابراین، قرار نیست در سال آینده یارانه نقدی به مردم داده شود، بلکه علاوه بر اینکه یارانه 45 هزارتومانی در سرجای خود محفوظ است، یارانه جدید کالایی اعطا خواهد شد.

| معرفی